Byggahus.se

Sveriges sämsta rörmokare?

1. V
    Medlem · Nivå 6
    Skulle vara intressant och veta vad ts tycker är skälig tid för att montera detta element i fråga. Eftersom 4 timmar är åt helvete så.... 1 tim, 2 tim, 2,5tim...

2. Claes Sörmland
    Medlem · Nivå 16
    Men där är ju din extra timme på fakturan utöver de tre timmarna som du verkar tycka är skäliga!

3. Immobil
    Medlem · Nivå 16
    Den tiden och extra transporten ingår ju också i de fyra timmarna, ELLER?

Ähh, Claes hann före. ;-)

4. H
    Medlem · Nivå 3
    Vad är standard på service egentligen ?

Man kan ju undra vad ts jobbar med.

Varför gjorde han inte dragningen själv för ?

Detta enkla jobb som borde hunnits med på en kaffe kvart klarar väl vem som helst.

Men ts har nog tummen mitt i handen

5. platon1980
    Medlem · Nivå 7
    Kul att det är precis som vi sa i annan tråd, denna röris åker och kollar "gratis", medan den andra skulle ha separat pröjs för det.

Klart fyra timmar är lång tid för det specifika arbetet, men etableringstid!
    Skulle själv kapa fyra klinkerplattor igår, kapningen tog väl fem minuter, men hela jobbet en timme, maskinen ska tas fram, placeras på lämplig plats, plattor plockas fram, mäta, rita på plattor, fylla vatten i kapen o.s.v.

6. S
    Medlem Nivå 2
    För det första så är det ju inget element som har monterats ... det satt redan på plats
    Har du ens tittat på bilden? Ett enkelt jobb med standard presskopplingar
    Och ja ja ja som jag skrev tidigare finns ingen självrannsakan hos rörmokare

7. Krilleman
    Husägare · Nivå 25
    Varför ville du ens ha hjälp av någon för då om du inte vill betala för tjänsten?

Och varför klagade du inte på plats direkt? "-Jobba fortare tack"

8. S
    Medlem Nivå 2
    Vad får dej att tro att jag inte redan ringt?
    Om du läser hela tråden med svar

• Laddar…
  9. lärjungen
    Medlem · Nivå 8
    Jag tror inte du förstod mitt inlägg.

10. V
    Medlem · Nivå 6
    Du går då på med taggarna utåt... o ja, har sett bilden men min fråga var å är vad du tycker är skäligt i tid att betala för att montera rör till ditt element

• Laddar…
  11. C
    Medlem · Nivå 13
    Det är av denna anledningen det är svårt för oss andra att få hem elektriker eller rörmokare för småjobb. Helt enkelt för att dom inte har något intresse att göra småjobb för kaffepengar, framförallt inte när alla privatpersoner ska klaga på en timme hit eller dit och anser att allt dom gör är oskäligt och massa tid skall gå åt för dom för att förklara varför.

Jag hade varit glad om jag ens fick en rörmokare till ett sådant litet jobb. Och jag hade aldrig förväntat mig att han skulle ta betalt för 2timmar för det heller....

Vad blev slutsumman?

12. S
    Medlem Nivå 2
    Jag har inga problem med att betala för vad saker kostar
    Men ok... inkompetent rörmokare då enligt era inlägg och beräkningar om man ser på vad som producerats på dessa timmar

13. Claes Sörmland
    Medlem · Nivå 16
    Fast pris för småjobb är troligen lösningen. Då slipper vi besvikna konsumenter och hantverkare.

14. H
    Medlem · Nivå 3
    I det här fallet tycker nog ingen att det är montören som varit problemet förutom att han tog åt sig ett jobb han uppenbarligen skulle tackat nej till.

Ts har fortfarande inte vågat svara på vad han jobbar med eller varför han helt enkelt inte gjorde det själv

15. S
    Medlem Nivå 2
    vänd på frågan hur många element tror du denna rörmokare skulle hinna sätta upp i en fastighet på en arbetsdag om han åxå skulle behöva montera radiatorn på väggen? Och låt oss dra av den där timmen för tömma systemet och åka till fastigheten vilket är mer än vad som behövdes i detta fall. Skriv hur många du tror och skriv gärna hur många du skulle hinna det skulle vara intressant du verkar ju vara rörmokare