så måste man ju ge byggare-98/ Bosse60 en chans att förklara sig, eller lägga sig flat.

väntar spänt :)

Tråkigt att höra om vonSassen. Jag träffade henne också några gånger (bl a var hon här och tittade på mitt bygge) och kan bara hålla med om att hon var en varm och vänlig person.

Och nej, jag skulle heller aldrig ta i Sverigestugan med tång ens. Finns det en koppling till Sverigestugan i de här inläggen så tycker jag att tråden ska ligga kvar. Bättre varning för företaget kan inte en intressent få.

B
Läser era synpunkter och tankar om mitt inlägg om Sverigevillan - Sverigestugan här på forumet. Blir både paff och faktiskt förbannad. Är detta forum bara till för negativa upplevelser? Ska man bli misstrodd bara för att man skriver något positivt?

Jag skrev mitt inlägg för att jag som kund till Sverige Stugan är jättenöjd och inte alls känner igen mig i det som skrivits om dem här på forumet.

Alla husleverantörer har säkert både missnöjda och nöjda kunder och jag trodde att man också var välkommen att lämna positiva åsikter.

"Moderatorn" ifrågasätter min agenda med mitt inlägg, likaväl undrar jag över er agenda, är den bara att skapa en negativ diskussion för att det ger mer rull på forumet?

På forumet finns EN negativ, riktigt negativ tråd om Sverigevillan - Sverige Stugan och det är självklart hennes ensidiga uppfattning och upplevelse som avslutades med att inte vinna tingsrättens prövning.

Ifrågsätter inte alls denna upplevelse, men blir irriterad eftersom det tydligen inte är tillåtet att ha en annan.

Att mina positiva ord om SverigeVillan - Sverige Stugan ska ifrågasättas och att jag ska känna mig anklagad känns inte ok! Att mitt inlägg ifågasätts och inte tas på allvar känns mycket oseriöst och jättetråkigt.

När vi stod i valet av husleverantös sökte jag efter referenser innan vi bestämde oss, det var tanken att lägga in vår upplevelse av leverantören.

Om positiva erfarenheter är "misstänkt reklam" så är jag skyldig!

Förstår nu att detta forum inte är till för våra positiva åsikter och kommer inte lägga mer energi på att skriva vidare här.

Ansvariga för forumet får gärna kontakta mig genom min mailadress som jag angav vid min registrering om ni behöver veta mer om min privata livssituation och om ni behöver få min identitet och trovärdighet styrkt. Jag vill inte behöva förklara här på forumet hur min situation ser ut - den är privat!
Tycker heller inte att det ska behövas för att man ska bli tagen på allvar utan alla inlägg som skrivs här på forumet ska väl ha utgångsläget att de är seriösa och inte misstänkas för att ha en dold agenda?

Lisa och Micke i Tyresö

Men du kanske kan förklara för alla här på forumet av vilken anledning du kände dig manad att registrera dig på forumet för att skriva om en positiv erfarenhet av en hustillverkare 1998, för 13 år sedan?

Det är många som har positiva erfarenheter av hustillverkare och andra entreprenörer på vårt forum, men ofta ligger de referenserna lite mer nära oss i tiden. Dessutom registrerar man sig inte bara för att ge en referens utan använder forumet från det att man funderar på att bygga hus, tills det faktiskt är färdigställt. Sedan brukar referenserna vara lite mer detaljerade och framför allt nyanserade. Därför saknar ditt inlägg trovärdighet.

Oj oj, jag som letat upp en box med gamla CSI-avsnitt. Helt i onödan, det är ju bara att logga in här på BH så får man sin beskärda dos av detektivarbete. :)

Självklart får man skriva positiva omdömmen. Men vi kontrollerar så lång vi kan trovärdigheten i alla omdömmen här oavsett om de är positiva eller negativa.

I det här fallet så går det som skrivs av de olika profilerna inte ihop. OCH profilerna innehåller missvisande uppgifter som förefaller vara avsedda att försvåra vår kontroll. Därmed så saknas trovärdighet.

Vi begär inte att någon skall lämna ut personlig information om sig själva på forumet. All sådan information hålls dold, bara vi som modererar har tillgång till de personliga delarna av profilen. MEN vi begär att profilen är korrekt ifylld om någon skall lämna en referens på ett företag eller en produkt.

Hemmakatten
Det är inte korrekt att SverigeStugan blev "friade"i domstolen som bl.a. "Bosse" skriver. Som jag skrev tidigare var det ett mycket komplicerat mål. Min egen, alldeles personliga uppfattning är att vonSassen inte hade den absolut bästa adovkathjälp. Hon blev dock tilldömd ett antal hundratusen för ett antal fel och samtidigt kunde hon inte fullt ut, enligt tingsrätten, bevisa ett antal andra fel. Tyvärr tröt orken (pga sjukdom) att överklaga även om viljan var stark hos vonSassen. Det hade ju suttit som en "smäck" om Sverigestugan hade blivit ålagda att åtgärda alla fel.

Redigerat:
Vad tråkigt att läsa om Helena, som verkade så sympatisk. Jag minns henne från när jag just gick med i forumet. Extra tråkigt att hon aldrig hann se sitt drömhus bli klart.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.