T
R Riverground skrev:
Vad jag förstått så har de pumphusen varit färdiga i tio år så att de nu upptäcker sprickor är lite irriterande.
Yes, så är det. Om jag förstod det rätt så är det impellrarna som inte hållit och förklaringen var att de är betydligt större än normalt och att man inte kunnat förutspå detta. Så här i efterskott skulle man kunna tycka att man parallellt med alla andra problem och förseningar skulle ha kunnat köra separata stresstester någon annanstans på slitdelar som inte testat tidigare i industriskala...

M
F fribygg skrev:
Det behöver nog inte bli så kallt för att vi ska se priset 10kr, att inte värma med el är det bästa vi kan göra nu för att minska elförbrukningen och kostnaderna, de som inte har fjärrvärme eller eldstad och välfylld vedbod riskerar att få frysa.
Min LVVP har förbrukat 113kWh hittills denna sidan av sommaren. Jag skiter fullständigt i praxis (myselda 2ggr 4tim i veckan) och eldar i min kamin varje dag. Hittills har det fungerat att köra upp vardagsrummet till 28-30gr på kvällarna så är det 23-24 när man vaknar och runt 18 när vi kommer hem från jobbet. Men när det blir vinter på allvar så blir det kanske svårare.

Vet inte hur lågt man vågar sätta termostaten innan huset tar skada? Nu står den på 17gr. Det tar ju bara nån timme från 18 till 25gr när man tänt i kaminen.

M Markarbetaren skrev:
Min LVVP har förbrukat 113kWh hittills denna sidan av sommaren. Jag skiter fullständigt i praxis (myselda 2ggr 4tim i veckan) och eldar i min kamin varje dag. Hittills har det fungerat att köra upp vardagsrummet till 28-30gr på kvällarna så är det 23-24 när man vaknar och runt 18 när vi kommer hem från jobbet. Men när det blir vinter på allvar så blir det kanske svårare.

Vet inte hur lågt man vågar sätta termostaten innan huset tar skada? Nu står den på 17gr. Det tar ju bara nån timme från 18 till 25gr när man tänt i kaminen.
Du eldar väl för bostadsuppvärmning, då borde inte eventuella kommunala praxis om myseldning igälla dig. Skriv ut i vilken kommun du bor så läser många de kommunala reglerna noga och eventuella felaktigheter uppmärksammas här och kanske i andra forum.
Malmö har ju under hösten ändrat sina orimliga regler om att man inte skulle få elda barrved, uppmärksamhet på nätet lönar sig då aktivisternas personliga agendor normalt varken är förankrade i kommunledningen eller har lagligt stöd även om de ibland är publicerade på kommunens hemsida.

• Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Jag förstår inte vad den artikeln har med trådens ämne att göra alls?
Inte jag heller! Sorry. Fel tråd..

• Gilla
Cancerman_777
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.