Har någon använt sig av företaget svenska skalhus? Vad är er erfarenhet?

O Oliviaaa skrev:
Funderar själv på detta.
Blev det något köp från dig?
Isf blev du nöjd?

Vi har köpt och det förväntas levereras i augusti september, kontakten har varit bra men däremot dröjde det med mannen som gör ritningar inför bygganmälan då han verkar ha fullt upp med andra företag. Jag kan återkomma när huset har levererats!

O Oliviaaa skrev:
Vi har köpt och det förväntas levereras i augusti september, kontakten har varit bra men däremot dröjde det med mannen som gör ritningar inför bygganmälan då han verkar ha fullt upp med andra företag. Jag kan återkomma när huset har levererats!
Vi är på gång att beställa.
Enda som inte känns bra är att hela beloppet ska betalas INNAN leveransen.
Se om man kan komma ur det och betala först när det står på plats.

Håller med. Vi ska åka och kolla på huset i Falkenberg innan leverans

Spännande. Berätta gärna hur det går för Er. Skriver kontrakt med dem nästa vecka.
Tack för svar/Göran

Jag känner inte till nämnda företag men att betala för något som inte har levererats låter som helt vansinnigt. Hela byggbranschen är ju skakig och full av skojare vilket gör saken ännu sämre.

• Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
Skulle också vilja få lite omdömen av Er som köpt från dem och fått hem hus. Är ju ett ganska nytt företag. Bilder hur husen hur de ser ut när de blivit levererade. Pros och Cons med företaget 😊

Vi har varit och besiktat huset i Falkenberg och leverans förväntas i början på september. Hittills nöjd!

• Gilla
herdinginstincts och 1 till
  • Laddar…
O Oliviaaa skrev:
Vi har varit och besiktat huset i Falkenberg och leverans förväntas i början på september. Hittills nöjd!
Vad kul, då är det nära nu för er.
Väntar på bygglovsansökan nu, lite sega.
Berätta hur det blev sen när det är på plats.

Åh, vad kul att läsa att flera funderar på detta. Vi är i begrepp att beställa och ska nu beställa ritningar :) Känns toppen!

• Gilla
HeianGoran
  • Laddar…
Hur har det gått för Er som fått hem, Era hus. Är ni nöjda ?

Vi har fått huset levererat och är nöjda!

• Gilla
herdinginstincts
  • Laddar…
O Oliviaaa skrev:
Hej. Vi köpte ett klassiskt attefallshus från dem. Vi är väldigt nöjda. Både med kvalitén på huset och kontakten med företaget under hela processen. Rekommenderas starkt!

• Gilla
herdinginstincts
  • Laddar…
Hej,

Jag har köpt ett attefallshus via svenska skalhus.
Valde denna modell (modern): https://svenskaskalhus.se/attefallshus/modern/

Allt fungerade ypperligt, från designval (fönster, dörr etc) till bygganmälan och leverans.
Att delbetala innan leverans var inget problem.
Efter bygganmälan gick igenom var det ca 10v leveranstid, därefter kom huset levererat på lastbil och lyftes på befintlig grund.

En väldigt nöjd kund, som för närvarande håller på att färdigställa.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.