Jag är på väg att sätta upp ett staket runt den del av tomten som saknar häck, grönmarkerad på kartan. Jag gjorde ett ärende i ledningskollen och fick den här kartan över Skanovas grejer.

Är det någon som förstår vad den gröna ledningen med små kryss på ska föreställa? Vi har inte fiber men jag funderar på om det kan vara den gamla kabelteveledningen, nätet lades ner vid årsskiftet. Tycker inte det är solklart utifrån teckenförklaringen jag hittade; kanalisation, kabel-tv och kontur ser likadana ut och vissa kablar är streckade som fiber på vissa partier men inte överallt. Den aktuella ledningen ser ut som den är både streckad och kryssad men svårt att avgöra.

Om jag har räknat rätt kommer ingen av stolparna hamna på den men jag skulle ändå gärna vilja veta som finns i marken..

• Karta över tomt med markerade ledningar och en röd ring runt potentiellt stängselområde; inkluderar gröna, blå och röda linjer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tabell med teckenförklaring från Skanova, visar symboler för olika typer av ledningar och objekt som fiber, kabel-TV, koppar, kulvert, och luftnät.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.