Hej börjar bli lite orolig. var uppe på vinden och hämtade en kabel och fick se att det var frost runt takfoten här o där runt hela huset och vissa brädor lite fuktiga och mörkare (om man la näven på den kändes den fuktig ej pisse blöt) någon som vet varför ? och vad gör man åt det?:(
 
Du har en kallvind, välkommen i klubben!
 
jo men vad gör man åt det??
 
Där finns många teorier om vad man skall göra. Men att bygga om det till en varmvind är nog det som är bäst...
 
För att göra en lång resa kort... Googla på Thermisol och läs lite om klimatvind/varmvind. Så byggs det i Europa, men vi envisas med att fortfarande bygga kallvindar även i nyproduktion. Vintertid är en kallvind en fukt- och mögelfälla av värsta sorten.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.