Byggahus.se
Hej, Tog bort en platsbyggd garderob idag i ett hus byggt 1982. (Det var original sa tidigare husägaren som byggde huset)
Det var lite svart under som ni ser i bild, vad kan det vara? Och vad behöver jag göra innan tapetsering?

• Vägg där en garderob tagits bort visande svarta märken på underlaget, troligtvis mögel eller fukt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
90rammar 90rammar skrev:
Hej, Tog bort en platsbyggd garderob idag i ett hus byggt 1982. (Det var original sa tidigare husägaren som byggde huset)
Det var lite svart under som ni ser i bild, vad kan det vara? Och vad behöver jag göra innan tapetsering?

• Kakel möter underlag av spånskiva med synliga spår efter fukt/skada längs fog.
    Skapa konto
  • Närbild på golv med keramiska vita kakelplattor ovanpå ett underlag av brun spånskiva med fläckar.
    Skapa konto
  • Slitet och fläckigt trägolv med mörka märken och repor.
    Skapa konto
Laddat upp nya bilder som kan göra det lättare att se problemet.
Jag känner ingen lukt från väggen.
Vad tror ni? Tack

BirgitS
En del av det kan vara gammalt mögel för utan ventilation mot en kall yttervägg så kan det lätt bildas kondens och därmed grogrund för mögel. Tvätta rent och måla med spärrfärg så borde det räcka.

Om det inte är en yttervägg så kan det vara att det har varit en luftström ovanför väggen så smutsig luft har kommit in och blivit avlagringar med tiden.

Tack för Svaret, ingen yttervägg, ska nog försöka tvätta bort de och se hur jag gör med tapetseringen..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.