Hur menar du att man ska justera på plattan innanför frisen? Man ska bara klippa i frisen, de diagonala plattorna ska uteslutande vara halva eller hela, eller fjärdedel/tre fjärdedelar, åtminstone om man har någon ambition att det inte ska se oerhört amatörlagt ut.

Alltså skall man justera frisens bredd så det passar de fyrkantiga plattorna ... ?

Plattorna som ligger mot frisen är i och för sig inte fyrkantiga, de är trianglar.. Men ja, det är i frisen man justerar för varierande bredd. Detta gör att frisen blir lite olika bred mot olika väggar, men det får den vara. Läggningen ska också centreras i rummet, så att frisen på två motstående väggar blir lika bred.

Letar efter ljus och lykta efter svartvita klinkers i Skåne. Någon som vet?

Linisen_01 skrev:
Letar efter ljus och lykta efter svartvita klinkers i Skåne. Någon som vet?
Svarta eller vita bör du kunna hitta lite överallt, men svartvita; hur menar du?

Hihi jag menade såklart svarta och vita :)

Det var visst inte så jättelätt att hitta överallt när man bor mitt ute på landet.

Diagonal eller rakläggning, kan någon förklara?
Vad visar bilderna ovan, rak?

T
Linisen_01 skrev:
Diagonal eller rakläggning, kan någon förklara?
Vad visar bilderna ovan, rak?
Du vet väl vad "diagonalen" betyder? Titta annars på bilderna!

Japp jag skyller på tillfällig hjärnbrist. Såklart jag vet vad det är. Ibland tänker man efter man har skrivit...
Förmodligen har jag sett för få bilder svartvita golvbilder med rakläggning... spelar dessutom för sällan schack ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.