Byggahus.se
Jag impulsköpte denna Makita skruvdragare (DDF482RFEB) på Jula idag för en funderare iallafall. Ordinarie pris 2499:- men nu 1799:-. Jag förstår ju att den inte är ur proffsserien men känns gedigen och har bra spec. Någon som vet nåt eller har erfarenhet och kan dela med sig? Knapphändigt med information på nätet annars. Jag tänkte ersätta en 10 år gammal Hitachi-skruvdragare som köptes för ungefär samma peng på den tiden och den går fortfarande som en klocka trots mycket hårt användande. Dock är batteritiden kass nu och nya batterier är ju inte värt att kosta på.

008878.jpg

https://www.jula.se/catalog/verktyg...Y9GxV8YmwGXN_2JSUgRoCIlcQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Färgen på Makita har ingen betydelse, det finns ett antal olika.

Det är en vanlig DDF482, finns nog mycket att googla om man vill. Den är bara svartlackerad och förpackad med 3ah batterier och gamla modellen av väska. Man kan väl visst säga att det tillhör deras proffsserie, även om den inte är borstlös och kommer med de bästa kraftigaste batterierna.

F Frebbe skrev:
Det är en vanlig DDF482, finns nog mycket att googla om man vill. Den är bara svartlackerad och förpackad med 3ah batterier och gamla modellen av väska. Man kan väl visst säga att det tillhör deras proffsserie, även om den inte är borstlös och kommer med de bästa kraftigaste batterierna.
Det låter ju positivt och kanske värt att satsa på denna maskin då. 1799:- verkar ju prisvärt. Det står även LXT på den och det låter ju fint .

Jag är dålig på Makitas modellbeteckningar och googlade på hela produktnamnet, vilket inte gav så mycket. Får prova med enbart ddf482 då.

Tack för input!

Om du stryker B ur betäckningen som står för Black så får du träffar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.