Hej. Vi har totalrenoverat huset är på på 1.5 plan.
Plan 2 har vi inga problem med . Köket på plan 1 har heller inga problem. Vi har en toalet o h en tvättstuga på plan 1 där vattnet kommer gult/svart direkt när man öppnar kranen. Sen bli det bra efter ca 10 sekunder. Det har varit så i över en vecka . Vi har även bytt ut varmvattenberedaren. Samma problem…
Vänligen se videon jag bifogar .
https://files.fm/u/5vtem3wjw

Kummunalt vatten.

Vatten är smutsigt första 20 sekunder därefter blir det bra . Oh det är så under hela dagen .

Redigerat:
Claes Sörmland
Ni har fått in mangan och järnfällningar i rören. När ni börjar spola så slits de loss från rörens väggar och ger lite grummel. Inget farligt och försvinner med tiden när allt har tvättats bort från systemet. (Eller bundits fast av den nya biofilm som bildas på era nya rörs insida just nu. Men bakterierna tar lite tid att växa i rent kommunalt vatten.)

Vill ni försöka skynda på det hela så öppna alla vattenkranar på max och försök blåsa ut partiklarna. Funkar ibland.

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Ni har fått in mangan och järnfällningar i rören. När ni börjar spola så slits de loss från rörens väggar och ger lite grummel. Inget farligt och försvinner med tiden när allt har tvättats bort från systemet. (Eller bundits fast av den nya biofilm som bildas på era nya rörs insida just nu. Men bakterierna tar lite tid att växa i rent kommunalt vatten.)

Vill ni försöka skynda på det hela så öppna alla vattenkranar på max och försök blåsa ut partiklarna. Funkar ibland.
Tusen tack för ditt svar ! Nu har vi bott hemma i ca 3 veckor o h toaletten har samma problem som videon visar. Undrar om man kan påskynda så att det äckliga vattnet försvinner fortare.

Försvinner med tiden, fick samma problem när jag stängde av inkommande vatten, för att fixa med kök

D Daniel__s skrev:
Försvinner med tiden, fick samma problem när jag stängde av inkommande vatten, för att fixa med kök
Hur långt tid tog det då ?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.