Märkt att dem senaste veckorna har det börjat uppstå svart "damm" på fönsterbrädorna och längst fönster karmarna efter jag vädrat.
Dammsugit golvet och torkat av fönsterbrädorna 2- 3 gånger bara den här veckan men "dammet" kommer tillbaka?
Fick nya fönster installerade för några veckor sen men gjorde rent allt. Har aldrig vart med om detta förut. Någon som har samma problem och vad kan det vara isådanfall?
Dammsugit golvet och torkat av fönsterbrädorna 2- 3 gånger bara den här veckan men "dammet" kommer tillbaka?
Fick nya fönster installerade för några veckor sen men gjorde rent allt. Har aldrig vart med om detta förut. Någon som har samma problem och vad kan det vara isådanfall?
Du ser ut att ha en kabel där, jag gissar att den går till en termometer?N Nialmu skrev:Märkt att dem senaste veckorna har det börjat uppstå svart "damm" på fönsterbrädorna och längst fönster karmarna efter jag vädrat.
Kan hända att där blir en glipa så det blåser in lite sand osv. speciell i det fall du har haft det blåsigt senaste tiden.
Ta bort kabeln, gör rent fönstren, stäng och se om problemet kvarstår.
Annars borde det kunna vara sand från att byggfirman som installerat fönstren har haft dessa stående i sand, så sanden har åkt in bakom tätningslister osv.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "tätningslister"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
45 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara