T
Dags för takbyte och funderar på svarta palema candor ifrån Benders.
Är det någon som har dessa till ett svart hus och skulle vilja visa bild?
Någon som har erfarenhet utav hållbarheten på dom? Är den extra ytbehandlingen bättre eller mer ett försäljningsknep?

T TessanDoo skrev:
Dags för takbyte och funderar på svarta palema candor ifrån Benders.
Är det någon som har dessa till ett svart hus och skulle vilja visa bild?
Någon som har erfarenhet utav hållbarheten på dom? Är den extra ytbehandlingen bättre eller mer ett försäljningsknep?
Gammal tråd men vill ändå dela med mig av min erfarenhet. Så här ser 15 år gamla svarta Benders Palema Candor ut hos mig idag.

• Svart tak med 15 år gamla Benders Palema Candor-pannor, lätt vittrade, mot en solig himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svarta Benders Palema Candor-takpannor efter 15 år, med viss slitage och mossa, i solljus under en klarblå himmel.
    Skapa konto
  • Svarta Benders Palema Candor betongpannor som är 15 år gamla, staplade på varandra med klar tecken på nötning och åldrande.
    Skapa konto
  • Wow
  • Ledsen
camigus och 3 till
  • Laddar…
T
Johan Melcker Johan Melcker skrev:
Gammal tråd men vill ändå dela med mig av min erfarenhet. Så här ser 15 år gamla svarta Benders Palema Candor ut hos mig idag.
Trist 🫤 Under dessa 15år, har du gjort något åt taket, typ tvättat det eller behandlat det på något vis?

T TessanDoo skrev:
Trist 🫤 Under dessa 15år, har du gjort något åt taket, typ tvättat det eller behandlat det på något vis?
Drog på grön-fri 2 år sedan…för att börja preppa för ommålning i år…ingen tvätt på bilderna du ser.

Har du kontaktat benders angående slitaget? Det kan väl inte vara rimligt att pannorna börjar vittra sönder efter bara 15 år.

Vi var inne på att lägga svarta benders palema candor efter vår takläggares rekommendation men efter att ha sett dina bilder är vi inte alls säkra längre.

N nej_simon skrev:
Har du kontaktat benders angående slitaget? Det kan väl inte vara rimligt att pannorna börjar vittra sönder efter bara 15 år.

Vi var inne på att lägga svarta benders palema candor efter vår takläggares rekommendation men efter att ha sett dina bilder är vi inte alls säkra längre.
Ja, de har tittat på taket och konstaterat fakta. Pannorna är dåliga. Vad det beror på kunde de inte svara på då. Det var 5 år sedan…De erbjöd en för dålig deal för att det skulle vara intressant att hoppa på. De kanske är bättre idag, men jag hade gjort annorlunda. Nu har jag målat taket och hoppas det håller 10 år till i a f. 😉

• Nyrenoverat tak med nymålade takpannor, sett från sidan på en byggställning i solnedgången.
    Skapa konto
  • Gilla
nej_simon
  • Laddar…
Ja, de har tittat på taket och konstaterat fakta. Pannorna är dåliga. Vad det beror på kunde de inte svara på då. Det var 5 år sedan…De erbjöd en för dålig deal för att det skulle vara intressant att hoppa på. De kanske är bättre idag, men jag hade gjort annorlunda. Nu har jag målat taket och hoppas det håller 10 år till i a f. 😉
Tack för att du delar med dig av dina dåliga erfarenheter.
Taket blev fint igen efter din målning 😀

• Gilla
Johan Melcker
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.