82 376 läst ·
117 svar
82k läst
117 svar
Svårt att köpa hus utan lån
Jag råkar ut för samma problem nu. Jag MÅSTE betala köpet med Tambur trots att jag betalar utan lån, och SEB tar ut 5000kr för tillträdet pga det. De gör nu dessutom en granskning på vart mina pengar kommer ifrån fast alla mina transaktioner kommer ifrån SEB.
H heimlaga skrev:Det där ärendet skulle jag gå direkt till bankinspektionen och finansministeriet med och sedan byta bank.
En bank som förbjuder dig att ta ut och använda dina egna pengar är ingen bank utan ett rövargäng. De försöker med andra ord lägga beslag på dina pengar eftersom du inte får förfoga över dem.
Kan du ta ut pengarna och betala kontant med en rejäl bunt sedlar?
Bara för att jävlas?
Tala om sjuk ekonomi och lånebubbla i Sverige............
H heimlaga skrev:Det där ärendet skulle jag gå direkt till bankinspektionen och finansministeriet med och sedan byta bank.
En bank som förbjuder dig att ta ut och använda dina egna pengar är ingen bank utan ett rövargäng. De försöker med andra ord lägga beslag på dina pengar eftersom du inte får förfoga över dem.
Kan du ta ut pengarna och betala kontant med en rejäl bunt sedlar?
Bara för att jävlas?
Tala om sjuk ekonomi och lånebubbla i Sverige............
Vår bank förde över pengarna från ett konto (mitt) till säljarens konto. Det var inget konstigt med det. Det svåra var att få banken att begripa att vi inte skulle låna några pengar. Det tog några telefonsamtal innan de begrep att vi inte skulle låna utan bara ville föra över pengar. Men när de väl hade fått det klart för sig var det inget konstigt. Och inga avgifter.M MoveMe skrev:
Funkar inte för mig heller. 5000kr avgift
A Alexn72 skrev:Vilket skämt. Klart att banken ska lösa detta.
Och mäklaren har ett konto dit alla pengar ska betalas. Så var är problemet.
Dvs betala till mäklarens konto så är problemet löst. Så gjorde jag. Eftersom de lånade pengarna betalades ut på mitt konto så såg det ut som kontanta medel. Och detta var i början på detta åretm