Jag är frustrerad över att det är så svårt att få tag i en rörmokare som är villig att koppla på vattnet till en nydragen vattenledning, som jag har dragit själv och den är provtryckt, så jag funderar på att även koppla på vattnet själv. Här är en bild på vattenmätaren och huvudkranen där den nya vattenledningen ska kopplas på till vänster om huvudkranen. Den nya vattenledningen är 22 mm prisol rör som ligger jämsides med de gamla 34 mm galvade järnrören. Det är bara den första biten ca 1 meter som går upp från huvudkranen som ska kopplas från huvudkranen till en 22 mm klämringskoppling på den nya vattenledningen. Så då är frågan om vilka delar som behövs för att koppla ett 22 mm prisolrör till huvudkranen. Jag skulle också vilja byta ut huvudkranen till en ny. Det sitter ytterligare en avstängningskran innan vattenmätaren så det går att stänga där. Men jag är lite rädd för att något går sönder och då står jag där utan vatten och utan rörmokare. Tager tacksamt emot tips.