20 777 läst ·
18 svar
21k läst
18 svar
Svårstartad LT 151
Hej igen alla..
Nu är det så tråkigt att den slutat fungera igen!
Efter att bytt den el-styrda ventilen undertill på förgasaren, har den gått o startat direkt.
Men nu är det som den inte orka att dra runt, vill nästan tända bakåt.
Lyckas få igång den ibland om jag vrider lite på fläkthjulet samtidigt.
Finns det någon typ av "dekomp ventil" som ska underlätta för startmotorn att dra runt??
Tacksam för tips....
Mvh. Arvid53
Nu är det så tråkigt att den slutat fungera igen!
Efter att bytt den el-styrda ventilen undertill på förgasaren, har den gått o startat direkt.
Men nu är det som den inte orka att dra runt, vill nästan tända bakåt.
Lyckas få igång den ibland om jag vrider lite på fläkthjulet samtidigt.
Finns det någon typ av "dekomp ventil" som ska underlätta för startmotorn att dra runt??
Tacksam för tips....
Mvh. Arvid53
Hej! Har samma problem på min gräsklippare som du beskriver här. Hur löste du det? Om du kommer ihåg efter snart 10 år😄A arvid53 skrev:Hej igen alla..
Nu är det så tråkigt att den slutat fungera igen!
Efter att bytt den el-styrda ventilen undertill på förgasaren, har den gått o startat direkt.
Men nu är det som den inte orka att dra runt, vill nästan tända bakåt.
Lyckas få igång den ibland om jag vrider lite på fläkthjulet samtidigt.
Finns det någon typ av "dekomp ventil" som ska underlätta för startmotorn att dra runt??
Tacksam för tips....
Mvh. Arvid53
Klicka här för att svara
