Hej
Hittade detta i stora delar av grönsaksodlingslådan. Vad är det? Är det dåligt och påverkar odlingen eller grönsakerna? Ska jag göra något åt svamparna?
Tack
Hittade detta i stora delar av grönsaksodlingslådan. Vad är det? Är det dåligt och påverkar odlingen eller grönsakerna? Ska jag göra något åt svamparna?
Tack
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 47 971 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 47 971 inlägg
Jämför med bilderna här: https://svampar.se/varsvampar/
Där jag bodde förut brukade det komma upp annan sorts svamp under bärbuskarna och jag antog att det var ett tecken på att jorden mådde bra och det var bra biologisk aktivitet i den. För att undvika att barn fick tag på dem brukade jag plocka dem och slänga i komposten.
Där jag bodde förut brukade det komma upp annan sorts svamp under bärbuskarna och jag antog att det var ett tecken på att jorden mådde bra och det var bra biologisk aktivitet i den. För att undvika att barn fick tag på dem brukade jag plocka dem och slänga i komposten.
Produkter som diskuteras: "komposten"
Kompost 200 liter mörkgrå Biolan
Effektiv året-runt-kompostering
6 205 kr inkl moms
Läs mer
Svampar är nedbrytare av organiskt material och sannolikt har du detta i odlingslådan. Jag vet inte vilken svamp det är men knappast att den skadar odlingen. Ta bort hattarna om du vill så ser det bättre ut kanske?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden