Måste nu ta tillbaka det jag skrev senast också! Sunwind har en fantastiskt fin kundvård! Vi var i kontakt med dem i måndags och fick tips att pröva för att fixa. När det inte gick konstaterade man att det måste vara ett fabrikationsfel, och så skickade de oss en ny toa som kom två dagar senare som fungerar helt felfritt! Slutet gott, allting gott! 😊🥰
 
J Jaggefin skrev:
Har precis köpt ett fritidshus i Blekinge. Är i behov av att uppgradera från separett mulltoa till en förbränningstoalett. Står inte ut med att bära iväg med det fasta avfallet med nuvarande toa helt enkelt! Om ca 2-3 år kommer området att uppgraderas med konmunalt vatten och avlopp. Jag tänker därför - är det värt att köpa dyraste toan på marknaden då? Cinderella rekommenderas i alla tester och forum, men merparten av testerna är äldre, från 2018. Sunwinds förbränningstoalett är ju betydligt billigare, och ska precis som Cinderella hämta luft utifrån för bättre inomhusklimat (vilket den inte tycks ha gjort tidigare då flera tester lyfter fram detta som anledningen till att den får lägre betyg).

Jag undrar helt enkelt ifall det finns någon här som har erfarenhet av Sunwind och hur ni i så fall tycker att den fungerar?
Hej. Såg ditt inlägg ang. Sunwind toalett. En fundering gällande installation. Hur mycket utrymme går åt när den är på plats? Tänker att rören som går ut genom väggen behöver lite plats också. Så enkelt beskrivet, avstånd från vägg till toasitsen. Tack på förhand :-)
/Niclas
 
N Niclas Sundman skrev:
Hej. Såg ditt inlägg ang. Sunwind toalett. En fundering gällande installation. Hur mycket utrymme går åt när den är på plats? Tänker att rören som går ut genom väggen behöver lite plats också. Så enkelt beskrivet, avstånd från vägg till toasitsen. Tack på förhand :-)
/Niclas
Hej!

Nu är jag inte på plats och kan mäta, men skulle tippa på ca 5 cm. Hittade en bild på hur man gör rördragningen samt en bild på hur det ser ut i vår stuga.
 
  • Schematisk skiss av ett komposttoalett-system med ventilation och röranslutningar i en byggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand trycker på en strömbrytare på en vit Sunwind-enhet, med ett grönt belyst på/av-symbol.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N Niclas Sundman skrev:
Hej. Såg ditt inlägg ang. Sunwind toalett. En fundering gällande installation. Hur mycket utrymme går åt när den är på plats? Tänker att rören som går ut genom väggen behöver lite plats också. Så enkelt beskrivet, avstånd från vägg till toasitsen. Tack på förhand :-)
/Niclas
J Jaggefin skrev:
Hej!

Nu är jag inte på plats och kan mäta, men skulle tippa på ca 5 cm. Hittade en bild på hur man gör rördragningen samt en bild på hur det ser ut i vår stuga.
Tack för svar. Då ska det nog funka.
Med vänlig hälsning,
/Niclas
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.