Alfredo Alfredo skrev:
Varför jämställer du våld med brottslighet på detta sätt? Naturligtvis utövar en trummis våld men det är (normalt i alla fall) inget brottsligt.
Att göra ett ljud är INTE våld!
Våld ÄR brottsligt!

D
Anna_H Anna_H skrev:
Att göra ett ljud är INTE våld!
Våld ÄR brottsligt!
Då får du göra det med högtalare eller munnen, eller om du slår på egna saker, trumskinn som du själv nämnde, slår du på mina saker så blir det problem.

Düsseldorff
1 293 inlägg senare...

• Gilla
  • Haha
pmd och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
1 293 inlägg senare...
Ja TS är säkert lycklig över all input kring vrål och klapp etc, men nu börjar det nog uppstå mättnad...

• Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
S Sir Duke skrev:
Ja TS är säkert lycklig över all input kring vrål och klapp etc, men nu börjar det nog uppstå mättnad...
Jo men hans ärende ligger ju hos berörda försäkringsbolag, sen är tråden bra för att visa svårigheterna med det här och varför det alltmer blir fartbulor och 30 km/h.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Jag har tidigare länkat till ett antal artiklar om cykeljuridik och hänvisar till dem.

Här hittar du länkar till dem allihopa.

[länk]

Kan även rekommendera exempelvis @xyphax att läsa igenom dem.
Så du baserar alltså dina åsikter på vad ett cykelforum skriver? Det har säkert, precis som BH, väl underbyggda tolkningar. Jag har läst detta forum igen men hittar ingenting om det fall jag hade. Du hade däremot ganska säkra uttalanden så du bör ha bättre källor, om du nu inte hittade på allting? Jag väntar...

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
F
P paralun skrev:
Jo men hans ärende ligger ju hos berörda försäkringsbolag, sen är tråden bra för att visa svårigheterna med det här och varför det alltmer blir fartbulor och 30 km/h.
Ditt jävla tjat om 30km/h, har du hakat upp dig? Det är få som delar den obefintliga spaningen.

F fsn skrev:
Ditt jävla tjat om 30km/h, har du hakat upp dig? Det är få som delar den obefintliga spaningen.
Jo varje gång jag nu kör in i en 30 km/h zon eller svär över en serie fartbulor så tänker jag på den här tråden 😉

13th Marine 13th Marine skrev:
Nä, men det är två inlägg före ditt svar på mitt meddelande, rätt förvånad över att du missat det...
Vad kul för dig att du kunde klämma in en dum kommentar. Vet du vad jag tycker är förvånande? Att vederbörande har gjort i snitt över 4 inlägg per dag de senaste 21 åren. Ska bli intressant att se vad du inte orkar skriva själv, men tycker att du vet någonting om…

• Haha
13th Marine
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Det blir lite tröttsamt att diskutera med dig när du inte läst tråden. Det är ju just DET som tråden handlar om. I denna tråd finns det flera referenser till när Transportstyrelsen beskrivit ansvarsfrågan i en situation som denna + svar på frågor direkt till Transportstyrelsen och dessa svar är motstridiga. Börja med att läsa det så kan vi fortsätta därefter, om du fortfarande har invändningar.

Varför skulle jag inte har gjort det? Om DU hade läst alla paragraferna skulle du veta att det ändå inte är enkelt att avgöra vilka skyldigheter respektive trafikant har.
Jag vet inte riktigt om jag diskuterar med dig, men du får gärna diskutera med mig om du vill, eller inte. Oavsett vilket så refererar andra till dig för att du påstår saker utan att ge källa till dina påståenden. Att du säger att du läser paragrafer betyder ingenting, för mig är det gandka uppenbart att du är duktig på att tycka saker, men har inte mycket koll på hur det egentligen ligger till. I 21 år dessutom, över 32.000 inlägg här på forumet. Är det bara jag som tycker det verkar suspekt mycket bror-duktig-syndrom och för mycket fritid?

• Haha
Nissens och 1 till
  • Laddar…
X xyphax skrev:
Jag vet inte riktigt om jag diskuterar med dig
Nej jag märker det. Du orkade inte läsa de relevanta delarna av tråden med länkar till paragrafer och transportstyrelsens egna svar innan du gnällde om att det inte fanns några referenser till detta och nu orkar du inte ens läsa svaret på din egen fråga, även det med referens till rätt kapitel och paragraf, för du har glömt att du ställde frågan och vad vi diskuterade. Jag vet inte hur någon kan hjälpa dig med det här? Kanske kan du börja forumträna lite i en tråd med färre inlägg.

• Gilla
  • Haha
Dilato och 4 till
  • Laddar…
X xyphax skrev:
e. Oavsett vilket så refererar andra till dig för att du påstår saker utan att ge källa till dina påståenden
I detta fall var det @13th Marine som hänvisade dig till mitt inlägg eftersom du efterfrågade en källa till påståendet och den källan fanns i mitt inlägg (vilket förövrigt var mitt svar till dig). Du fick det du ville ha men läser det inte och sedan ljuger du om att det inte finns någon källa. Heja dig.

• Gilla
  • Haha
JustDoIt och 3 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Nej jag märker det. Du orkade inte läsa de relevanta delarna av tråden med länkar till paragrafer och transportstyrelsens egna svar innan du gnällde om att det inte fanns några referenser till detta och nu orkar du inte ens läsa svaret på din egen fråga, även det med referens till rätt kapitel och paragraf, för du har glömt att du ställde frågan och vad vi diskuterade. Jag vet inte hur någon kan hjälpa dig med det här? Kanske kan du börja forumträna lite i en tråd med färre inlägg.
Jodå, jag läste, jag kanske har missat det meddelande där du skrev något relevant? Länka i så fall, jag har bättre saker för mig än att läsa dina romaner till inlägg, och jag tänker inte göra mer än jag redan gjort för att försöka få dig eller andra att förstå. Det jag skrivit är inte svårt att förstå, precis lika lite som informationen Transportstyrelsen delger är. Men det betyder inte att alla förstår.. Uppenbarligen… Ha en fortsatt trevlig kväll, jag är aäker på att du har andra frågor att diskutera här, eller i alla fall med andra personer, så lycka till med det. 👍🏻

MathiasS MathiasS skrev:
I detta fall var det @13th Marine som hänvisade dig till mitt inlägg eftersom du efterfrågade en källa till påståendet och den källan fanns i mitt inlägg (vilket förövrigt var mitt svar till dig). Du fick det du ville ha men läser det inte och sedan ljuger du om att det inte finns någon källa. Heja dig.
Det hade varit lite enklare att ha koll på allt du skriver om du samlade det lite. Kanske ska samla dig själv också och skippa attityden? Vill du hänvisa till något speciellt, så länka till det i ett nytt meddelande, och skippa spydigheterna, de får dig bara att se dum ut…

Jag vet vem det är som ser dum ut i denna tråd 😉

• Gilla
  • Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.