T
Hej,
Jag har några vertikala 45x45 skruvade i en syll i ett växthus, dessa är i kortändarna.
Tanken är att dra snöre mellan dessa och fästa trådar till odlingslådor i dessa horisontella snöre men tänker 45x45 kanske är klen och sviktar.
Jag säker tips på hur jag kan förstyva dessa, det går inte att sträva så tänker kanske en stålprofil 15x15 bultad i 45x45 regeln.
Tips?

T turbo100 skrev:
Hej,
Jag har några vertikala 45x45 skruvade i en syll i ett växthus, dessa är i kortändarna.
Tanken är att dra snöre mellan dessa och fästa trådar till odlingslådor i dessa horisontella snöre men tänker 45x45 kanske är klen och sviktar.
Jag säker tips på hur jag kan förstyva dessa, det går inte att sträva så tänker kanske en stålprofil 15x15 bultad i 45x45 regeln.
Tips?
Det logiska är väl att sätta en överliggande regel mellan dom eller 45 graders nere från iaf typ halva höjden.
Även med stål infällt så blir infästningen i syllen en punkt som kommer belastas en hel del annars

T
Hej,
vill helst inte "slösa utrymme "med strävor" i växthuset utan försöker hålla det fritt, därav tanken med stål.
Har jag reglar på långsidorna hjälper det väl inte tråden i nocken.
Ska kanske prova i sommar och se hur det blir, det är ju inte risk att det bryts men inte så snyggt om det bågnar :(

T turbo100 skrev:
Hej,
vill helst inte "slösa utrymme "med strävor" i växthuset utan försöker hålla det fritt, därav tanken med stål.
Har jag reglar på långsidorna hjälper det väl inte tråden i nocken.
Ska kanske prova i sommar och se hur det blir, det är ju inte risk att det bryts men inte så snyggt om det bågnar :(
Är nog inte riktigt med, har du de vertikala reglarna på gavlarna änd uppe i nock, och också fästa i nock så bör det inte bli några problem, då är dom ju infästa både i golv och tak så att säga- jag trodde dom var fristående på långsidorna, då hjälper ju en regel mellan dessa då "snöret" kommer vilja dra reglarna innåt, vilket denna regel då skulle förhindra

Annars, om intre lasten är för tung, kanske du kan sätta rejäla vinkeljärn i infästningen bara, det är som sagt där lasten borde ligga om topparna på dessa reglar inte är fästa i något uppåt...

Typ om man ser det från sidan:
Enkel skiss av en gardinstång mellan två väggar, med gardinen halvt dragen och röda pilar som markerar rörelseriktning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.