Vad rekommenderas för blysingssystem i lgh?
Tittat på livolo på aliexpress -
Haft nexa tidigare

Vad rekommenderas

Vad vill du kunna göra med ditt system?

Räcker det att du kan vara hemma för att kunna styra eller vill du kunna göra det vart du än är i världen?

Vill du ha villkorsstyrning? Alltså kunna programera att strömmen till tvättmaskinen bryts automatiskt när den tvättat klart eller liknande?

Vill du kunna göra tidsstyrta scheman?

Vill du bara styra belysning eller vill du även styra prylar med IR, typ tv, hemmabio osv?

Jag kan berätta lite om systemet jag använder.

Jag använder mig av styrning från global caché för att styra IR och RF prylar och appen iRule i telefonen.
Till detta använder jag deras IR-ögon till all hemelektronik samt sexa brytare (även clas ohlssons, rustas m.m)
Jag har i dagsläget bara 1-vägs kommunikation, dvs. jag kan inte på något vis i telefonen se om en lampa faktiskt är tänd eller inte.
Detta system går att komplettera med enheter för fibaro och liknande för att kunna använd z-wave delar.

Ska man ha en snygg fjärrkontroll får man sitta några timmar och designa i ett smidigt webgränssnitt.
Ett sånt här system får man ge ca 2000:- för utan nexapuckarna. Men det går att bygga ut rejält och även köpa till moduler för sonos, iTunes, Denon/Marantz förstärkare osv.
Grejerna finns att köpa på exempelvis i-home.se, bra återförsäljare med mkt bra kundtjänst ifall man har frågor och funderingar inför sin installation.

Bifogar en bild på hur en enkel layout kan se ut.
Gränssnitt för hemautomation på en surfplatta med ikoner för belysning och multimedienheter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.