Hej, satt upp lite lampor utomhus och funderade på att sätta ett skymningsrelä... men sen kom jag att tänka på PLEJDEN, funkar det att sätta in en plejd i kopplingsdosan som är till ytterbelysning och bara kör "astrour" på den? Då slipper jag ju sätta ett skymningsrelä utanpåliggande och det blir snyggare? :)
 
helt rätt tänkt

som brukar påpekas så följer astrouret solens rörelser medan ett skymningsrelä tar hänsyn till helmulet och helklart

min egna erfarenhet är att Plejd håller bättre än skymningsreläer, så det är också ett plus
 
harka harka skrev:
helt rätt tänkt

som brukar påpekas så följer astrouret solens rörelser medan ett skymningsrelä tar hänsyn till helmulet och helklart

min egna erfarenhet är att Plejd håller bättre än skymningsreläer, så det är också ett plus
Hej, tack för svar! Bara för att klargöra: det räcker alltså med att köra bara en plejd och man behöver inget annat extra för att astrour funktionen ska funka? Och vilken plejd är det man ska välja om man vill styra 5-6st Hide a lite Case wall? :)
 
S Smurfen1337 skrev:
Hej, tack för svar! Bara för att klargöra: det räcker alltså med att köra bara en plejd och man behöver inget annat extra för att astrour funktionen ska funka? Och vilken plejd är det man ska välja om man vill styra 5-6st Hide a lite Case wall? :)
Plejd CTR-01 blir väl bäst.

Eller en Shelly 1PM, gör samma sak plus energimätning för halva priset.
Tappar inte minnet vid strömavbrott heller som Plejd gör.
https://www.styrahem.se/p/512/infalld-strombrytare-effektmatning-wifi-shelly-1pm
 
  • Gilla
harka
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
Tappar inte minnet vid strömavbrott heller som Plejd gör.
Plejd tappar inte minnet vid strömavbrott, den vet bara inte hur länge strömmen varit borta så tidsfunktioner fungerar dåligt. Det finns batteribackup att köpa till, alternativt en gateway. Vill man inte det är det bara att logga in i appen så återställs tiden igen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.