Hej
Jag har en luft/vattenpanna thermia Atria 6.
Jag tänkte styra varmvattenberedaren med en plejd och kontaktor så man kan styra efter timmar då elen är billigare.
Nu till frågan.
Vart skall man koppla in den?
Jag koppla in den innan överhettningsskyddet (tror jag den heter) men då får jag fel kod på pannan när jag stänger av kontaktorn så då slutar den styra uppvärmning av huset oxå.
Efter överhettningsskyddet så (in går där 3 faser) blir där 6 kablar vill säga 2 av varje fas.
2 kablar går direkt till patronen medans 4 kablar går till kretskortet. (Har inte kollat om dom 2 som går till patronen är 1 eller 2 faser).
Frågan är om någon vet vart jag skulle kopplat kontaktorn för att få rätt på de.
Mvh Dan