1 748 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Styrning av värme
hejsan
Jag undrar om någon vet om det finns något företat som kan ha någon utrustning som gör att jag kan ändra vämen i mitt hus via mobiltelefon elle genom dator eller båda alternativen. jag har pellets eldnig i huset och vill kunna kontrollera och ändra detta om jag inte skulle vara hemma.
mvh Börje j
Jag undrar om någon vet om det finns något företat som kan ha någon utrustning som gör att jag kan ändra vämen i mitt hus via mobiltelefon elle genom dator eller båda alternativen. jag har pellets eldnig i huset och vill kunna kontrollera och ändra detta om jag inte skulle vara hemma.
mvh Börje j
Jadå, säkerligen. En snabb googling visade att tex Thermia har nåt sånt för sitt pelletssystem. Det finns många möjligheter och GSM-fjärrstyrprylar finns i mängder...
Enklast är väl dock att styra shunten, eller inställningen av shuntautomatikens innegivare, Kolla med leverantören av din pelletsbrännare , eller schuntautomatik..
Enklast är väl dock att styra shunten, eller inställningen av shuntautomatikens innegivare, Kolla med leverantören av din pelletsbrännare , eller schuntautomatik..
Japp .
För styrning av olika värmeapplikationer har Regin (regin.se) diverse styr-komponenter.
Corrigo EH med TCPIP kommunikation.
(loggar, + styr pumpar, ställdon
Den har förprogrammerade kommandon som man bara lägger in ...
Men smakar det så kostar det ...Tror att den kostar runt 7-8K
För styrning av olika värmeapplikationer har Regin (regin.se) diverse styr-komponenter.
Corrigo EH med TCPIP kommunikation.
(loggar, + styr pumpar, ställdon
Den har förprogrammerade kommandon som man bara lägger in ...
Men smakar det så kostar det ...Tror att den kostar runt 7-8K
Klicka här för att svara