Hej någon!
Har en liten fråga jag behöver hjälp med!
Jag skulle vilja dela upp 12st 60 mini spot 350mA över en 4-polig Klenspänningsknapp typ:Renova. Det blir 3 spot per knapp, Jag ska dimmra dessa med reglerdon 1-10V via Hidealite Converter PTD.
Frågan jag ställer är - klarar klenspänningsknappen med detta, hittar ingen data för just denna förutom 400mA, men är det per kontakt och vad är max effekten för denna.
Tacksam för hjälp!

Förklara lite närmare hur du tänkt att göra, LEDarna ska ju seriekopplas så du kan ju inte bara dela upp i 4 olika parallella slingor, möjligen om du kortsluter över varje 3 st LED med varje pol på brytaren, så får du teoretiskt den funktionen, men det är en väldigt ortodox lösning tycker iaf jag. Tror inte konvertern och de andra LEDarna tycker om det speciellt mycket. Och för övrigt så får ingen manövrering göras på klenspänningssidan när konvertern är ansluten till 230V.

Jag såg att den trafo jag angivit är fel. Jag inser också att jag skrivit lite snabbt.
Det jag tänkte var att använda en konstantströms trafo 350mA med fyra utgångar, har för mig att det ska finnas såna?
och efter trafon använda en klenspänningsknapp så att till varje knapp har jag + och efter knapp har jag spottarna (3st) i serie och tillbaka till resp. - på trafo.

Klenspänningstryckknappen är återfjädrande så det kommer inte fungera, den är primärt tänkt att påverka en ingång på t.ex en IHC I/O modul eller ett impulsrelä

Det finns två varianter IHC klenspänningsknapp och bara klenspänningsknapp, där IHC är återfjädrande men inte klenspänningsknapp vad jag får fram. Att man inte får manövrera klenspänningssidan visste jag inte om, så denna ide som kanske inte var så bra kastar jag i sopkorgen!

Måste ju fråga en sak ... Varför får man inte manövrera på klenspänningssidan? Under vilka förutsättningar gäller detta?

Aha. Jag trodde det var något märkligt i våra elsäkerhetsföreskrifter.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.