tja ett prefabhus byggs ju till 90% offsite och är ju då oskickligt byggt enligt mariatherese.
Såvitt jag vet så står det ingenstans hur huset är byggt eller vart det är byggt det är ju inte ovanligt att man bygger på ett ställe och monterar ihop på byggplatsen och då är det ju helt plötsligt en massa timmar som inte går att se att någon gjort på byggarbetsplatsen.
Förberedelser är inte enbart att beställa spik eller annat material.

Ombyggnad är sällan prefab.

G
Du tar ju helt uppenbart hantverkarna i försvar i detta - då kanske du skulle ta och skriva en rad - utifrån din proffessionella syn på saken - om VAD det är för förberedelser som tar upp 40% av byggtiden off-site?

Du menar väl inte att man åker tillbaka till verkstan för att bocka var och ett av alla plåtbleck som ingår?

Precis som mariatherese påpekar är det ju sällan PREFAB med tillbyggnader - eller hur?

Tyvärr IKEO: Du placerar dig som hantverkare precis i samma fack som Erik Sjögren, när du anser att hantveraren självklart har rätt... Hur tror du det kommer sig att de fick backning på sin tidsredovisning i så fall?

Mår ILLA av alla hantverkare som skyller ifrån sig med att "akademiker inte fattar nånting". Klart inte alla akademiker är hantverkare - å andra sidan är ju inte alla hantverkare ärliga heller, men jag tror nog aldig jag hört en akademiker kategoriskt försvara någon utan att ha koll på läget. Bara hantverkare som är ofelbara i sina egna ögon!

Anlitar du hantverkare så gör EXAKT som Anitra Sten - kontrollera vad de gör - det fuskas mer ju mer man släpper dem fria!

G
What? These plecas are not for real? You mean it's not true all that goes on in there? ;) Ah come on, one more illusion of life that is being shattered... send me a hug and I'll be ok lolReally sorry to hear what happened to her. It's a shame that it has seeped through our daily lives.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.