Samlat ihop tre flyttlådor skräp från verkstan. Lr, bestämmer mig för att slänga 2/3 av alla bra och ha stumpar.. Gula svarvade träben och andra träbitar i en flyttlåda på ett verkstadsgolv, symboliserar rensning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tre flyttlådor överfyllda med träavfall och spån i en verkstad.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Daniel_N och 2 till
  • Laddar…
Kasta allt! Plocka ihop lika mycket i morgon och kasta det också. Dessutom, pelarborrvraket - kasta eller sälj projektet.

Elda! Då känns det som en får lite nytta av stumparna och därigenom blir det lättare att göra sig av med dem.

nanowire nanowire skrev:
Elda! Då känns det som en får lite nytta av stumparna och därigenom blir det lättare att göra sig av med dem.
Plywood med otäckt lim och de gula stolarna tror jag ger elaka ångor :(

Frustrator Frustrator skrev:
..kan hjälpa mig med tips på möbleringen och vilka saker jag kanske inte behöver ha kvar..
:)

Plywood med otäckt lim och de gula stolarna tror jag ger elaka ångor :(
Äsch det brinner så bra! Jag har bara eldat spillvirke det sista året. Mest från byggnationen av snickarboden då förstås. Är det bara varmt nog så tror jag inte lite plast (lacken) eller lim är någon större fara.

Intalar mig det iaf! ;)

V vectrex skrev:
Äsch det brinner så bra! Jag har bara eldat spillvirke det sista året. Mest från byggnationen av snickarboden då förstås. Är det bara varmt nog så tror jag inte lite plast (lacken) eller lim är någon större fara.

Intalar mig det iaf! ;)
Fint. Jag kommer förbi med 3 kartonger "ved" när jag ändå ska upp till gbg på tisdag!
Bakluckan på en bil öppen med tre kartonger fyllda med vedklampar i för transport.
Skapa konto

• Gilla
jac och 1 till
  • Laddar…
Fint. Jag kommer förbi med 3 kartonger "ved" när jag ändå ska upp till gbg på tisdag!
[bild]
Gärna! Är de i eldningsbart format, eller måste det sågas ner först? Oavsett så tar jag gärna emot det! Har ju inte varit så kallt än, men skönt med lite ved om kylan kryper på!

Du kanske inte var allvarlig? :)

V vectrex skrev:
Gärna! Är de i eldningsbart format, eller måste det sågas ner först? Oavsett så tar jag gärna emot det! Har ju inte varit så kallt än, men skönt med lite ved om kylan kryper på!

Du kanske inte var allvarlig? :)
Trodde inte du ville ha skiten, dessutom vart där en del gammal elektronik och bös.
+Imorgon ska jag köra upp till Lerum och lämna min bort min kompostkvarn. (Kanske 20kg+ i verkstan) En kompostkvarn och gamla verktyg, inklusive hyvlar, i bagageutrymmet på en bil, redo för bortforsling.
Skapa konto

I förgrunden syns några hyvlar som jag ska dumpa på Lime.

Den som spar, han har...
Gammal förpackning Tofuline med handskriven text "Lingon Gröna 2009".
Skapa konto
Plastbehållare med frysta vinbär på ett köksbord, bredvid en kryddburk.
Skapa konto

I brist på tid att röja verkstan röjer jag i frysen..

• Haha
  • Gilla
RmK_71 och 2 till
  • Laddar…
Måndag igen!
Eller som det också heter "ett litet steg för @Microkatten , men ett stort steg för Frustrator"
Rörigt verkstadsrum med verktyg, maskiner och trämaterial överallt.
Skapa konto

Förresten, är det någon som har pejl på hur en sån här pryl funkar? Nedsmutsad vit elektronisk apparat med reglage och logotyper för SAMI och ABB Drives.
Skapa konto

Microkatten
Ack ja, måndag hela veckan...men vänta nu! Jag ser något grönt skymta på flera ställen, under allt bråte!! Det ser ut som om även Microkatten kan ta stora steg! Har du photoshoppat?

Den där ABB-prylen verkar vara en liten (micro-)manick som mottager FM-signaler genom luften. Tillverkad i Lappland.

Microkatten Microkatten skrev:
Ack ja, måndag hela veckan...men vänta nu! Jag ser något grönt skymta på flera ställen, under allt bråte!! Det ser ut som om även Microkatten kan ta stora steg! Har du photoshoppat?

Den där ABB-prylen verkar vara en liten (micro-)manick som mottager FM-signaler genom luften. Tillverkad i Lappland.
Photoshop? Nejnej.
En grön presenning över brötet på golvet bara :)

Tror det är en samisk frekvensomvandlare..

Förresten, är det någon som har pejl på hur en sån här pryl funkar? [bild]
Jag har en del erfarenhet, men den där ser närmast antik ut jämfört mot de jag använt. :D ABB har dock bra rykte vad gäller deras frekvensomformare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.