Cheesen
Frustrator Frustrator skrev:
Bra ordning. Alla tips tas emot.
Lådorna är tänkta mer att plocka ut vb, typ en låda med el. Dvs reservuttag, extra kontakter, skaltång, avbitare,multimeter, liten ph01,rak mejsel, sockerbitar osv.
En för läckande rör-fix, rörreservdelar osv.
Jag har faktiskt gjort en sådan låda... Men den blir mer universial för varje gång den kommer fram... Från början var det bara att hänga tavlor/montera möbler. Nu är det nära allt innefix. Den har bytt namn till fixalåda och har numera kompletterats med en egen hylla där saker för att laga småskavanker även finns.

Cheesen Cheesen skrev:
Från början var det bara att hänga tavlor/montera möbler. Nu är det nära allt innefix.
Precis det som är problemet, därav 6st lådor..

Sex lådor för småjobb
Tre lådor för större arbeten
Ännu fler för smådetaljer

En stoor för att tömma dem
En stor att främja dem
En stor att i glömskans vida rike sämja dem

Mvh Findus

• Gilla
  • Haha
Emil Stenqvist och 15 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Sex lådor för småjobb
Tre lådor för större arbeten
Ännu fler för smådetaljer

En stoor för att tömma dem
En stor att främja dem
En stor att i glömskans vida rike sämja dem

Mvh Findus
Större låda på g ;)

Till spånhanteringen. Eventuellt överflödigt lim och skruv som inte är helt ådragna beror på att det är Biltemas skitskruvar. Träplankor för konstruktion med skruvar och lim på gult golv i verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träbyggnadsprojekt i fastsättningsfas med klämmor och en borrmaskin på ett verkstadsgolv.
Skapa konto
Obyggd trä låda står på ett gult golv med verktyg runtomkring, avsedd för spånhantering.
Skapa konto

• Gilla
Huzzbutt och 1 till
  • Laddar…
Så här löste jag min förvaring av ”bra och ha” saker. I lådor med lock för att hålla dom rena samt enkelt att dra ut den lådanman behöver.
Monterat med elfas skensystem. Elfa-systemet gör det enkelt att flytta hyllplan och förändra utseendet efter behov.

• Organiserad förvaringslösning med etiketterade lådor och hyllor monterade med elfas skensystem i ett arbetsrum.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
YWa och 14 till
  • Laddar…
Det var en snygg lösning. Vad är det för lådor du har använt ? Och är det speciella skenor till detta elfa system
/B

Tycker det ser ut som SmartStore Classic lådor i olika storlekar.
Jag är intresserad av konsolerna som de ligger på.
Har inte sett dessa i Elfas sortiment tidigare, och jag lyckas inte googla fram dem nu.

Lådorna heter Smartstore Classic. Finns på bauhaus med flera.
Skenorna är vanliga elfa-konsoler. På dom sågade jag till lite mdf-bitar så lådorna har styrning i sidled och har ett spår att följa.

Smart lösning! Kan man få se en närbild på konsolen och mdf:en?

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Hammarplast som tillverkar Smartstore lådorna har haft en egen lösning för detta - Smartstore Wall. Principen är dock enkel och kan byggas med vilka konsoler som helst. Har för mig hammarplast hade någon lösning med utdragsstopp på sina konsoller?

Oklart dock om Wall-produkten finns längre, man hittar den inte enkelt om man googlar.

Jag vill också se en närbild på hur du löst det så jag kan "knycka idén.
Tackar på förhand
/B

Här kommer en bild.

• Fyra närbilder av en anordning som skapats för att organisera kablar i en förvaringslåda, transparenta lock syns.
    Skapa konto
  • Gilla
YWa och 14 till
  • Laddar…
L lassebrun skrev:
Här kommer en bild.
Smart lösning!

Snyggt. Tack och bock :D
/B

Tackar, gillar idén skarpt!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.