Hej, jag har traditionella el-element i min sommarstuga. Till den har jag en termostat som sitter i tvättstugan, där jag kan ställa värmen och slå på/av strömmen.

Allt detta sköts manuellt.

Jag vill kunna styra värmen remote via Wifi. Dessutom vill jag ha termostaten placeras i vardagsrummet istfället för i tvättstugan så den reagerar på värmen som är i den centrala delen av huset.

Jag vill alltså i första hand inte byta ut befintliga element mot modernare som iofs redan har WIFI. Söker en prisbilligare lösning :)

Jag bifogar en bild på hur det ser ut idag med termostat etc. idag.

Har ni några lösningar som kan rekommenderas för detta?

Termostat och öppet kopplingsskåp med kablar bredvid ett eluttag, monterat på väggen i en sommarstuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

//Peter

Redigerat:
K
P peterwestin skrev:
Hej, jag har traditionella el-element i min sommarstuga. Till den har jag en termostat som sitter i tvättstugan, där jag kan ställa värmen och slå på/av strömmen.

Allt detta sköts manuellt.

Jag vill kunna styra värmen remote via Wifi. Dessutom vill jag ha termostaten placeras i vardagsrummet istfället för i tvättstugan så den reagerar på värmen som är i den centrala delen av huset.

Jag vill alltså i första hand inte byta ut befintliga element mot modernare som iofs redan har WIFI. Söker en prisbilligare lösning :)

Jag bifogar en bild på hur det ser ut idag med termostat etc. idag.

Har ni några lösningar som kan rekommenderas för detta?

[bild]

//Peter
Om du har central styrning får du väl byta termostat till en smart sådan. En med möjlighet att använda extern givare, som placeras i annat rum.

K Kardan79 skrev:
Om du har central styrning får du väl byta termostat till en smart sådan. En med möjlighet att använda extern givare, som placeras i annat rum.
Absolut, det har jag förstått. Men syftet med mitt inlägg var att få konkreta exempel på vad jag kan köpa...

Demmpa Demmpa skrev:
Det du har i dagsläget är hempatent.

Har du någon typ av hemautomation i stugan idag? Vad för något i så fall?

Wifi-relä, tex
[länk]
[länk]

Wifi-termometer, tex
Demmpa Demmpa skrev:
Det du har i dagsläget är hempatent.

Har du någon typ av hemautomation i stugan idag? Vad för något i så fall?

Wifi-relä, tex
[länk]
[länk]

Wifi-termometer, tex
[länk]
Hej, jag har i dagsläget en sensibo-enhet som styr min luftvärme pump i huset. Det är allt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.