Hej
Sitter och läser alla era trådar för att förstå konceptet med hemautomation och vad man kan ha det till.
Dvs jag har inte köpt någon pryl än.

Undrar om det är någon som har kopplat in sina prylar mot en bergvärmepump för att styra den.

Jag har en en modell äldre bergvärmepump med en ganska simpel styrning som jag skulle vilken jag skulle vilja styra. t.ex om jag eldar i öppna spisen så ska pumpen inte slå på värmen. eller kanske något scenarie där man kopplar ihop bergvärmepumpen med Heru FTX ventilationen.

Till pumpen har jag kopplat en inomhusgivare, i den sitter en givare som ändrar sitt ohm tal beroende på vilken temperatur det är. tänker tanken att man på något sätt skulle kunna lura den med någon form av seriekopplat reglerbart motstånd som gör att inomhusgivaren rapporterar ett högre eller lägre värde.

Någon som vet om det är möjligt och hur man skulle kunna göra. eller andra ideer om hur man styr enbergvärmepump.

Hur styrs den nu, jobbar den mot en tank? Skulle det gå att shunta ut rätt vatten styrt av en utomhusgivare?

Och har du några rum som är utsatta för solinstrålning kan dessa rum förses med termotstatventiler kopplade till z-wave, dels kan du ha "dagsäkning" när du inte är hemma, dels hanterar termostater tillskottsvärme.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.