B
Oanslutna kablar och en strömställare innan installation, med en kabel från L-säkring och en mot ljusrelä.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elektriskt kopplingsschema som visar installation av strömställare med inställningar 1, 0 och 2 för ljusrelä.
Skapa konto

Är det någon som kan detta och hjälpa mig med hur man ska koppla, får inte ihop det. Den högra kabeln kommer från L säkringen sen A1 och A2. Västra kabeln går till ljusreläet.
Det jag behöver hjälp med är hur ska jag koppla strömställaren? Det ska vara (1 0 2). tack

J
Du vill då ha auto , noll och hand som är ständigt lyse

• Gilla
Bosaso
  • Laddar…
B
J jesper33 skrev:
Du vill då ha auto , noll och hand som är ständigt lyse
Ja

• Gilla
Huaooja
  • Laddar…
J
Lite enkel skiss, med den kopplingen så kanske auto blir på 1<eller 2 , vill du ha det annorlunda skiftar du 1 och 3

• Enkel elektrisk skiss med anvisningar och streck i olika färger som markeringar för olika ledningar till en lampa.
    Skapa konto
  • Gilla
Bosaso
  • Laddar…
B
J jesper33 skrev:
Lite enkel skiss, med den kopplingen så kanske auto blir på 1<eller 2 , vill du ha det annorlunda skiftar du 1 och 3
Till lampa är det A1 och A2?
Måste nollan gå igenom strömställaren

J
Lite fel tanke, du ska ha kontaktor, ja in på A1 och A2 på kontaktorn i stället för till lampan sen att gå med noll via brytaren kan vara bra. Det blir som en arbetsbrytare för kontaktorn om du behöver byta den, annars blir det att bryta säkringen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.