B Byggsnyggen skrev:
Det var ett tag sedan jag skrev här så det kanske är dags för en uppdatering.
Som jag tidigare skrivit har jag haft en riktigt bra dialog med kommunens handläggare. Jag har fått tips och rekommendationer på hur jag ska göra och vad som är rimligt för mig att få igenom. Man har varit noga med att de inte kan utlova något men har ändå varit väldigt hjälpsamma.
Detta mynnade i att jag till slut fick till en ansökan om strandskyddsdispens för att uppföra en ersättningsbyggnad på c.a. 60 kvm istället för dagens byggnad på drygt 20 kvm. Min ansökan har sedan hanterats av handläggaren för att sedan tas upp på månadsmöte i berörd nämnd.

Ärendet har nu varit uppe i nämnden och min ansökan gick igenom!
Nu är det 3v tid för att inkomma med överklagningar. Jag ropar alltså inte hej än då ju Länsstyrelsen gillar att jävlas, har jag förstått.

Parallellt med detta har Lantmäteriet hört av sig och är beredda att göra avstyckningen. De föreslog dock själva att vi avvaktar tills dess att allt ang. strandskyddsdispensen är klart. Känns bra även med dem, tycker jag.
Så är alltså läget just nu. Det blir alltså några spännande veckor för att se om Länsstyrelsen tycker att det är onödigt att jag ska få bygga.

Fortsättning följer...
Hur har det gått?!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.