Hej
Jag bor i ett detaljplanerat område där minsta tomtstorlek är 675 kvm. Min tomt är 2014 kvm vilket innebär att det fattas ett antal kvm för att jag ska kunna stycka av två tomter.
Jag funderar på att ändå skicka in förslag på att jag ska stycka av två tomter och se om det går att få igenom som mindre avvikelse mot plan.
1. Tror ni att det är någon idé att försöka stycka av två tomter eller ska jag ge upp detta och bara ansöka om avstyckning av en tomt?
2. Om jag ska försöka mig på att stycka av två tomter vad tror ni om uppdelningen i bifogad bild Alt 1.jpg?
3. Om jag bara styckar av en tomt vad tror ni om att stycka av enligt bifogad bild Alt 2.jpg?
Jag bor i ett detaljplanerat område där minsta tomtstorlek är 675 kvm. Min tomt är 2014 kvm vilket innebär att det fattas ett antal kvm för att jag ska kunna stycka av två tomter.
Jag funderar på att ändå skicka in förslag på att jag ska stycka av två tomter och se om det går att få igenom som mindre avvikelse mot plan.
1. Tror ni att det är någon idé att försöka stycka av två tomter eller ska jag ge upp detta och bara ansöka om avstyckning av en tomt?
2. Om jag ska försöka mig på att stycka av två tomter vad tror ni om uppdelningen i bifogad bild Alt 1.jpg?
3. Om jag bara styckar av en tomt vad tror ni om att stycka av enligt bifogad bild Alt 2.jpg?
Var går tillfartsvägen och hur skulle det lösas för de respektive fallen?
För övrigt skulle jag välja alternativ 2 för trivselns skull ( blir lite trångt i alternativ 1) om du har tänkt att bo kvar i huset.
För övrigt skulle jag välja alternativ 2 för trivselns skull ( blir lite trångt i alternativ 1) om du har tänkt att bo kvar i huset.
Klicka här för att svara


