Nu har vi förvisso väldigt mycket träd runt huset, men enligt min åsikt är dessa koppar värdelösa. När det inte regnat på ett tag kommer det mycket bös på en gång och kopparna blir fulla på nolltid. Vilket innebär att man måste ut i regnet och rensa och gör man inte det börjar det snabbt packa upp i röret. Som ett minimum bör man ha ett påskjutsrör så att man lätt kan rensa även nedre delen av röret.martin7805 skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Om du fortsätter att gräva och ta bort båda 90 graders krökarna så kommer nog rören att linjera med varandra sedan en automatisk lövrens.
se sedan https://www.byggahus.se/forum/threads/stuproer-till-markavloppsroer.345099/page-2#post-3317196 hur det ser ut med mitt påskjutsrör.
Protte
se sedan https://www.byggahus.se/forum/threads/stuproer-till-markavloppsroer.345099/page-2#post-3317196 hur det ser ut med mitt påskjutsrör.
Protte
Så här ser min lösning ut. Ett påskjutsrör (kapat så att det blev rakt) ihopsatt med ett sockelknä (kapat så att det blev snett för bättre passform i renstratten). Skarven ordenligt tätad på insidan eftersom det grövre påskjutsröret hamnade över det klenare sockelknäet och vatten annars rinner ut i där. Dessa sammansatta komponenter kan skjutas upp längs stuprören för att rensa tratten. Vattnet forsar rakt ner genom renstratten utan särskilt mycket stänk.
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Det ser ut som en slang i backen?
Lövsilen passar utan problem i 110rör
Lövsilen passar utan problem i 110rör
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Klicka här för att svara





