Hej,

Vi behöver leda om utkastet på ett av våra stuprör så att vattnet går ner i dagvattenbrunnen ett par meter bort på andra sidan vindskyddet.

tänker oss nån form av böj och sedan ett hål i vindskyddet men är osäkra på vinklar och antal krökar som skulle fungera i praktiken.

Hur hade ni löst det?

Stuprör med böj nära marken intill en gul vägg och ett svart vindskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Flera bilder skulle nog vara bra... Men jag hade nog flyttat röret till andra sidan knuten och sedan beroende på hur det ser ut, troligen grävt ner ett markrör

Jag hade samma problem, men hade lite tur så att vindskyddet var lagom högt, urtaget på hängrännan var tillräckligt långt ut, så att från hängrännan kunde man snedda över hörnet ovanför vindskyddet, för att kunna sätta stupröret på andra sidan hörnet

Stenmur med synlig spricka vid husgrund intill betongtrappsteg.
Skapa konto
Glipa mellan gula träplankor i staket och betongfundament med grus och enstaka växter.
Skapa konto
Dränering av hörn med singel och stuprör bredvid stenlagd gång och stora runda stenar.
Skapa konto
Stenmur med synlig spricka vid husgrund intill betongtrappsteg.
Skapa konto
plåtrickard plåtrickard skrev:
Flera bilder skulle nog vara bra... Men jag hade nog flyttat röret till andra sidan knuten och sedan beroende på hur det ser ut, troligen grävt ner ett markrör[/

gräva går tyvärr inte då huset står på en bergknalle , men här är lite fler bilder på hur det ser ut på andra sidan planket

• Gilla
plåtrickard
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.