Jag har det här stupröret som jag skulle vilja flytta från väggen till vänster på bilden till väggen till höger. Anledningen är att jag ska bygga planteringslådor där vart den nu går ut. Min främsta idé är att koppla på några vinklar för att rikta vattnet dit jag vill. Bra eller dålig idé?

• Svart stuprör längs en vit husvägg med takränna, planteringslåda, och bildäck staplade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Var är tanken Att vattnet ska ta vägen sen?

A Alexn72 skrev:
Var är tanken Att vattnet ska ta vägen sen?
Jag tänkte att leda det ner i förberett rör som ansluter till kommunens dagvattenhantering. Eventuellt är detta rör även under där jag ska ha planteringslådan och i sånna fall vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Kanske ut i en slänt som är 3 meter undan.

Ole Utne Ole Utne skrev:
Jag har det här stupröret som jag skulle vilja flytta från väggen till vänster på bilden till väggen till höger. Anledningen är att jag ska bygga planteringslådor där vart den nu går ut. Min främsta idé är att koppla på några vinklar för att rikta vattnet dit jag vill. Bra eller dålig idé?
Det går alldeles utmärkt. (y)

Magnus E K
Vackert blir det inte med synliga böjar där. Går det inte att borra ett hål i trallen som syns och fortsätta ha stupröret rakt och sen leda det vidare under?

Kan det inte vara en större risk att det blir stopp på vintern pga is och snö?

Det fungerar utmärkt. Jag har nog alla varianter på tomten och ingen har frusit eller satts igen

En vinkel med tak, hängränna och ett stuprör på en fasad med en klarblå himmel och synlig månskära i bakgrunden.
Skapa konto

Vägggenomföring för svart kabel genom takfot med rör och eluttag vid trävägg och röd takpanna.
Skapa konto

Upplyst väggmonterad utomhuslampa placerad under ränndal på ett hus med grön fasad och ett fönster.
Skapa konto

Jag är mest stolt över den sista :)

Redigerat:
  • Wow
  • Gilla
  • Haha
kulle och 2 till
  • Laddar…
T toolman77 skrev:
Det fungerar utmärkt. Jag har noh alla varianter på tomten och ingen har frusit eller satts igen

[bild]

[bild]

[bild]
Men herregud som det ser ut :crysmile:

Violina Violina skrev:
Det kallas för kreativt. :cool:

Violina Violina skrev:
Det är på baksidan av lite bodar och uppe på carporttaket. Försöker att inte titta

• Gilla
  • Haha
Immobil och 2 till
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
Vackert blir det inte med synliga böjar där. Går det inte att borra ett hål i trallen som syns och fortsätta ha stupröret rakt och sen leda det vidare under?
Ja! Det låter som den bästa idéen hittills!

T toolman77 skrev:
Det fungerar utmärkt. Jag har nog alla varianter på tomten och ingen har frusit eller satts igen
Haha, jag älskar det. Mina tankar går i liknande banar när jag planerar för vattenuppsamling för att använda i odlingslandet!

Dra stuprännan ned i planteringslådan så får du bra bevattning (y):rofl:

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.