T
tttomten tttomten skrev:
Jag har studsmatta som barnen tränar på (tränar cirkus), grannen har badtunna, andra grannen har solstol.
Vad är ok enligt dig att ha på sin tomt utan att det ser skräpigt ut?
Allt utom dessa jävla studsmattor.

Vad anser du själv?

• Haha
  • Gilla
sy97jgu och 1 till
  • Laddar…
Det låter som du har uppdämda aggressioner mot studsmattor?

Jag kan rekommendera ett par minuter på en studsmatta, sjukt roligt!
Vår treåring älskar att busa runt på den =) Man kan dock inte studsa på den som man gör när man är ensam.

• Gilla
AndersOhrt och 5 till
  • Laddar…
Rickard.
Jag tycker då skrotbilar och båtar är värre men sålänge dom håller det på deras tomt bryr jag mig inte så mycket.

• Gilla
ichigo och 2 till
  • Laddar…
T Thomas' skrev:
Vad anser du själv?
Skrotbilar och annat ’bröte’ som inte används.

• Gilla
Vildparti och 2 till
  • Laddar…
T Thomas' skrev:
Studsmattor på tomten ser för jävligt ut, det är som ohyra, förökar sig.

Som att ha sopor på tomten.
Har en granne som hade en studsmatta och en större uppblåsbar pool på tomten, för dotterns skull som träningsredskap. På framsidan, på uppfarten, en vanlig bil med dragkrok, en släpkärra lastad med "business" (marknadsknalle), en baklastad handikappbil där man kan köra in dotter eller hustru i sin elscooter och en handikappanpassad bil för dottern att övningsköra i. Detta tyckte grannen bredvid var för mycket och menade på fullt allvar att han skulle plocka in poolen när studsmattan skulle fram, och att bara en bil ska stå på uppfarten, en i garaget och sedan fick man inte ha mer.

• Haha
  • Wow
Maria T och 3 till
  • Laddar…
wildeside
Grannens barn fick lov av oss att ha sin studsmatta på våran tomt som är planare, dom har mest berg och slänter.
Okay jag är inte begeistrad i hur den ser ut, men barnen har roligt och är ute o leker, klar fördel är att grannsämjan förbättras av lite vänlighet.
Ända kravet jag har är att dom inte ska skrika och bete sig för mycket och det har fungerat bra, i början prata jag med barnen ett par gånger om att dom va lite väl högljudda. nu har dom lärt sig, kräver inte absolut tystnad men det finns gränser för allt.

• Gilla
  • Älska
darth_vader och 24 till
  • Laddar…
JanneJanne123
T Thomas' skrev:
Säkert väldigt smidigt för er föräldrar som inte kan göra saker med barnen, ungefär som att sträcka till dom en Ipad i brist på fantasi.
Jag brukar alltid låta mina barn vara i studsmattan med ipads. Brukar proppa de små liven fulla med socker innan också.

• Haha
  • Gilla
katos och 20 till
  • Laddar…
T
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Jag brukar alltid låta mina barn vara i studsmattan med ipads. Brukar proppa de små liven fulla med socker innan också.
Det ante mig...

T Thomas' skrev:
Säkert väldigt smidigt för er föräldrar som inte kan göra saker med barnen,
Vi har en studsmatta, ja barnen leker/tränar/motionerar på den själva, men både jag och frun är med och hoppar ibland.

Att hoppa studsmatta är en ganska bra motionsform.

H
T Thomas' skrev:
Det ante mig...
tur att jag har vad jag vill på min tomt.

och vad du tycker om det bryr jag mig lika mycket i som det jag spolar ned i toa.

Du är tydligen en som hade cement i sandlådan när du va liten.

gör allt för att barna ska va ute, studsmatta.
De kör både cross och 4 hjuling på tomten.

tycker det är kul när de har roligt.
Så blir de trötta och somnar fort.
Kan jag ha kul i studsmattan sen

man är inte äldre än man gör sig.
Men man behöver inte göra sig till 75.

• Gilla
Silly Bear
  • Laddar…
Vad är trombernas motsvarighet till

GKTaY.jpg

• Haha
  • Gilla
Enolf och 5 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vad är trombernas motsvarighet till

[bild]
Eller:
Liten cirkel av snö kring ett flaggstångsfot i en gräsmatta, text "Snöstormen i Skåne 19/3 2013 Never Forget".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
JohanN03 och 8 till
  • Laddar…
J
T Thomas' skrev:
Säkert väldigt smidigt för er föräldrar som inte kan göra saker med barnen, ungefär som att sträcka till dom en Ipad i brist på fantasi.
Det ena behöver ju inte utesluta det andra och det är ett fatalt misslyckande man gjort som förälder om ens barn inte kan göra saker på egen hand, vare sig det är att hoppa studsmatta, cykla eller sparka en boll :)

Vi hälsade på en kompis som bodde alltför nära sina grannar. Barnen hoppade på studsmattan hela dagarna och i början var de relativt tysta, men efter hand blev de mer och mer högljudda och till slut blev de osams och det blev ett jäkla oväsen. Jag är väldigt tacksam för att vi inte har barn med studsmatta på nära håll.

• Gilla
twoody
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.