Hej!
Har kopplat golvvärme på våning 1 och just före satt ett T till ett radiator på övervåningen. Golvvärmen blir varm och go men radiator på ovan våningen blir inte det :(. Stänger jag golvvärmen så blir radiator varmt. Kan man på nått sätt "strypa" minishunten så båda blir varma? Har 2-rörssystem. Tacksam för svar

Vatten tar alltid den lättaste vägen :) Du måste strypa in shunten med någon regulator eller kan du prova att höja hastigheten på cirkpumpen.

Tar allt från början :) Vi har byggt ut hallen och just innan för hallen satt en radiator de rören drogs till golvvärmen och just före shunten drogs stigare och retur upp till toan på våningen ovan där det tidigare satt ett el element. Kanske måste erkänna att jag inte gjort det själv men skulle vilja veta om det går få detta att funka innan jag surrar mer med rörgubbarna.

Redigerat:
Är du säker på att rördiamtern har tillräcklig med flöde för att klara allt? Vilken dimension har du som matning.

Nja jag e inte säker på nånting men hoppades på att gubbarna som gjorde var säkra på det... men börjar tvivla.. från källarn kommer det upp 1" rör men det är draget 15mm koppar sen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.