9 797 läst ·
8 svar
10k läst
8 svar
struktur på betongvägg?
Ska måla/göra om ett rum i källaren....har färg som "andas" sedan ett tidigare projekt men jag skulle vilja få väggen
"snyggare"(få bort lite ojämnheter och sånt) med någon sorts struktur.....har för mig att man kan blanda i nått i färgen
som ger en "knottrig"/annorlunda yta??..har jag fel??....finns det olika sorter med olika utseende?...och går det att
blanda i min färg?
/
M
"snyggare"(få bort lite ojämnheter och sånt) med någon sorts struktur.....har för mig att man kan blanda i nått i färgen
som ger en "knottrig"/annorlunda yta??..har jag fel??....finns det olika sorter med olika utseende?...och går det att
blanda i min färg?
/
M
det är sådan färg som man målar hus-sockeln med utvändigt....som andas....vet inte vad den heter...men den lämpar sig för
betongväggar i källare iaf
......är det lämpligt att blanda i sånt strukturmedel i den då?
/
M
betongväggar i källare iaf
/
M
Tar upp denna tråden igen, då jag också skulle vilja göra detta. Hörde dock någonstans att det skulle påverka färgens förmåga att andas, men hittar ingen info kring detta. Någon som vet? Det verkar ju som att man enligt instruktionen kan blanda den i exempelvis silikatfärg.....
Jag har köpt ett slags sand som man kan blanda i färgen, sen målar man som vanligt. Kan inte påverka färgens andning så vitt jag förstår.
/Elin
/Elin
Klicka här för att svara