Hej!
Ska måla om balkongens betongväggar(kortsidorna).
Har nu provmålat med Fluggers Dekso-plast,betongfärg. Ytan blir för "platt" och kall. Skulle vilja få förslag på hur man kan få lite struktur i den.
Trodde i min enfald att det skulle räcka med en grov roller, men färgen flyter ut och det blir en slät yta.
Önskar mera liv i den.
 
silikatfärg med struktur i (typ som sand)

?
 
Det finns en Dekso Plast struktur som är en grovkornig vit strukturfärg baserad på akrylat. Den kan målas mycket tjockt. Och i den kan man göra massor med roliga effekter med olika rollers eller penslar.

Och om du vill ha nån skoj kulör går den att måla över med Dekso Plast 5 men kräver inte det.

 
ska man verkligen måla betong med plastfärg ???
 
Det har man gjort länge....
 
... och ofta... i fuktiga lägen ;)
gaia
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.