1 104 läst ·
11 svar
1k läst
11 svar
Strömbrytaren till Bosch GWS 11-125CI
Är det bara jag som blir irriterad på den? I låst on-läge sticker den ju ut några mm från maskinen i bakkant o det räcker ju att man nuddar den så stängs den ju av vilket åtminstonde jag lyckas med titt som tätt under pågående arbete.Nu vet ju inte jag hur ni hanterar era slipar men jag använder alltid grova hanskar o under arbete skiftar man ju grepp med högerhanden(högerhänt)beroende på hur man för maskinen.Jag märker inte ens att jag kommer åt knappen.Det här uppstår bara när jag använder maskinen med stödhantaget monterat o alltså för maskinen med bägge händerna.
När hantaget inte är på o man arbetar med en hand så har man ju ett fast grepp om maskinen o ändrar inte detta men nu jobbar jag nästan aldrig så.
Det blev en lite invecklad förklaring men jag hoppas ni fattar vad jag menar
Hur har Bosch tängt här?.....Eller har dom inte det....är det jag som....
När hantaget inte är på o man arbetar med en hand så har man ju ett fast grepp om maskinen o ändrar inte detta men nu jobbar jag nästan aldrig så.
Det blev en lite invecklad förklaring men jag hoppas ni fattar vad jag menar
Hur har Bosch tängt här?.....Eller har dom inte det....är det jag som....
Jag tycker det är praktiskt att knappen sticker ut när maskinen är igång. Då är den lätt att slå av när man har handskar på sig
Skojar inte, tycker faktiskt det är bra. Däremot har jag märkt att knappkonstruktionen har en tendens att börja kärva något om den utsätts för mycket betongdamm och skit. Går säkert att rengöra den men knappen på min betongspårfräs (samma motorkropp som en 1400W Bosch vinkeslip) är väldigt trög att få igång.
Jag tycker också att det är bra att den sticker ut av samma anledning som du tycker det men den borde vara"trögare"att stänga av så det inte sker av misstag sas.Nu räcker det ju med att man nuddar den.Att knappkonstruktionen har en tendens att kärva har jag inte märkt nåt av men om det kommer in skit där är klart att den kan kärva.Nu blåser jag ofta av maskin o torkar rent den från yttre damm så det kanske är därför den går så jäkla lätt
Det är ju själva F*N att maskinerna ska jäklas för att man vårdar dom ömt HAHAHA!
Det är ju själva F*N att maskinerna ska jäklas för att man vårdar dom ömt HAHAHA!
Redigerat:
Nu ska sägas att jag definitivt inte är missnöjd med maskinen-tvärt om! Jag ska tom. köpa en till.Den är mycket kompetent,välbalanserad o väldigt trevlig att jobba med.Inte minst är det en "säker"maskin med all den kraft jag kan begära av en 125'a dvs.fullt tillräcklig för mina behov.
MEN-Jag anser fortfarande att Bosch inte tängt till o gjort den beydligt "trögare" att stänga av! Det ska inte räcka med att man nuddar knappen!
Jag tycker det är märkligt att det bara verkar vara jag som reagerar på detta eftersom ingen annan skrivit här o har liknande synpungter som mig ang strömbrytaren.
Får väl då bara konstatera att jag är ett unikum som tydligen inte handhar maskinen som ni andra gör då jag titt som tätt ofrivilligt stänger av den
MEN-Jag anser fortfarande att Bosch inte tängt till o gjort den beydligt "trögare" att stänga av! Det ska inte räcka med att man nuddar knappen!
Jag tycker det är märkligt att det bara verkar vara jag som reagerar på detta eftersom ingen annan skrivit här o har liknande synpungter som mig ang strömbrytaren.
Får väl då bara konstatera att jag är ett unikum som tydligen inte handhar maskinen som ni andra gör då jag titt som tätt ofrivilligt stänger av den
VA?-Menar du verkligen att jag medvetet ska grisa ner den utan att sedan göra den riktigt ren o fin?
Dessutom skulle jag gärna vilja ha en ingående förklaring på hur jag därvid ska bära mig åt så att ENDAST AVSTÄNGNINGEN påverkas
Dessutom skulle jag gärna vilja ha en ingående förklaring på hur jag därvid ska bära mig åt så att ENDAST AVSTÄNGNINGEN påverkas
Ja det där känner jag igen, så otroligt irriterande när det händer för typ 5:e gången i rad. 
Det är nog nummer 2 på min "irriterande detaljer vid metallarbeten" lista.
Nummer ett på den listan är när man ska mig svetsa och har riggat upp en karossplåt och passat in och håller fast i ett perfekt läge och sedan inser att tråden fastnat i svetsmunstycket så man få släppa ner allt igen....
Och nä jag har inget bra tips med knappen, men skulle gärna ha.
Fast jag tryckte in en bit buntband som spärr en gång på en liknande maskin.
Det är nog nummer 2 på min "irriterande detaljer vid metallarbeten" lista.
Nummer ett på den listan är när man ska mig svetsa och har riggat upp en karossplåt och passat in och håller fast i ett perfekt läge och sedan inser att tråden fastnat i svetsmunstycket så man få släppa ner allt igen....
Och nä jag har inget bra tips med knappen, men skulle gärna ha.
Fast jag tryckte in en bit buntband som spärr en gång på en liknande maskin.
Redigerat:
ÄNTLIGEN EN VAPENDRAGARE! 
Nu ska vi ju förhoppningsvis få ett tips på detta av phl...jag väntar ivrigt..
Ärligt talat så är det ju faktiskt en säkerhetsrisk med detta.När man NÄSTAN är igenom ett rör så "råkar" man stänga av den.Då måste man ju dra ut kapskivan,sätta på maskin o börja på igen annars är det ju risk för kast.... AHA-Nu fattar jag.Det är DÄRFÖR Bosch har försett GWS 11-125CI med kastskydd! HAHAHA!!!
Nu ska vi ju förhoppningsvis få ett tips på detta av phl...jag väntar ivrigt..
Ärligt talat så är det ju faktiskt en säkerhetsrisk med detta.När man NÄSTAN är igenom ett rör så "råkar" man stänga av den.Då måste man ju dra ut kapskivan,sätta på maskin o börja på igen annars är det ju risk för kast.... AHA-Nu fattar jag.Det är DÄRFÖR Bosch har försett GWS 11-125CI med kastskydd! HAHAHA!!!
En komplicerad lösning för mig som har problem med att rättfärdiga ett köp av en andra slip inför frugan...skalman1 skrev:
Man kanske inte skulle köpt en Bosch "in the first place"..... Finns det inte någon vinkelsliparnas RR som är perfekt o bäst på allt? Gärna med guldpläterade detaljer o plats för namngravyr :wow:
Klicka här för att svara