11 209 läst ·
15 svar
11k läst
15 svar
Strömbrytare med neutrala överkopplingsklämmor?
Sida 1 av 2
Tänkte gå från en strömbrytare vidare till ett vägguttag och trodde då att denna brytare, http://www.schneider-electric.se/si...spx?navoption=2&navid=25895&grouprowid=102883 skulle fixa detta jobb då den har två neutrala överkopplingsklämmor. Men nu när jag mekar isär den så har den bara en ingång och två utgångar. Det finns plats för fler plintar men dessa är tomma. Är det jag som missuppfattat det här med överkopplingsklämma, eller är det fel på brytaren?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Länken funkar inte och schneider har väl sparat in 50 öre för att klara sig genom den ekonomiska krisen.
Protte
Protte
Tack för länken Hasse.
Men hur är det men de neutrala kopplingsklämmorna? De måste väl vara plintar att koppla videre nollan och jord på och dessa borde ju finnas på den brytare jag köpt.
Ska man höra av sig till Jula där jag köpt dom eller till Schneider Electric direkt?
Men hur är det men de neutrala kopplingsklämmorna? De måste väl vara plintar att koppla videre nollan och jord på och dessa borde ju finnas på den brytare jag köpt.
Ska man höra av sig till Jula där jag köpt dom eller till Schneider Electric direkt?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Är det samma E-nummer?
Protte
Protte
På den jag köpt står det på påsen den låg i :
Strömställare Trapp/1pol UP IP 21
Polarvit
18 345 21 PP
Så det skiljer ju lite på det som står bakom själva nummret och på den jag har så är det skruvplintar och inte snabbanslutningar som det står på deras sida.
Det kanske inte är samma ändå då men vad har jag då fått tag på som inte finns på deras hemsida. Utgången modell?
Strömställare Trapp/1pol UP IP 21
Polarvit
18 345 21 PP
Så det skiljer ju lite på det som står bakom själva nummret och på den jag har så är det skruvplintar och inte snabbanslutningar som det står på deras sida.
Det kanske inte är samma ändå då men vad har jag då fått tag på som inte finns på deras hemsida. Utgången modell?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Är det skruvplint så måste den vara felmärkt för då ska det vara ett annat E-nummer.
Protte
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Typ.
Eller en gammal från den tiden då ELJO hade skruvanslutning, restparti som är ompackat.
Protte
Eller en gammal från den tiden då ELJO hade skruvanslutning, restparti som är ompackat.
Protte
kolla in grejerna på den här länken, här har iaf uttagen skiljda nummer beroende på om de har skruv eller snabbanslutning!
https://webshop.ahlsell.com/vivp/index.jsp;jsessionid=E4B59816162A2148099C4A44E3627C2D#idx-1-524
https://webshop.ahlsell.com/vivp/index.jsp;jsessionid=E4B59816162A2148099C4A44E3627C2D#idx-1-524
Länken fungerar tyvärr inte.mr.Ola skrev:
Jag ringde Schneder Electrics igår och det verkar som om de skiljer på produkter som säljs via "proffs"- firmor och "gör det själv"- butiker som t.ex. Jula. Produkterna till de sistnämda är lite "bantade" versioner. Det kan väl förklara skruvplinten och avsaknaden av överkopplingsplint på den brytare jag köpte på Jula. Sen sa han att allt som står på deras hemsida gäller de produkter som säljs via proffs-handlare och när jag frågade om hur den Jula-inköpta brytaren kunde hade samma beteckning som den på hemsidan fick jag svaret att detta inte var ett E-nummer utan något som Jula tryckt dit. Låter lite underligt tycker jag men vad göra.
Det blir väl till att knalla till närmaste elbutik för att få en brytare med överkopplningsplint.q(;^
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
gå in på ahlsell.se Tryck in "logga in som gäst" sök sedan på "Artikelsök" med ex nummer 1834666 då kommer massa grejer fram i rullisten under!
Länken funkade när jag provade den för att jag var inloggad som gäst där då! :/
Länken funkade när jag provade den för att jag var inloggad som gäst där då! :/