Vad för sort har Ni valt? Rosfritt? Finns det i trä? Ännu en djungel att ge sig in i....

Om du har en gammal kåk och vill ha nåt tidstypiskt så kan du bli av med lite pengar genom att köpa strömbrytare och kontakter på www.byggfabriken.com - där finns det i bakelit, porslin osv. Ett billigare alternativ av den gamla stilen är Renova (ska se ut som bakelit men är plast) ett alternativ.

Tack! Nej, det är nybygge. Men jag vet vad Du menar, svarta runda, passar väldigt bra om man har genomgående äldre stil på hus/lägenhet.
Nu ska jag äntligen sätta mig ner o kolla in alla Olas länktips..

Hej.
Vi valde Eljo Trend då vi renoverade vårt hus.
Orsak: Bra priser, bra kvalite, bra utbud och att det kommer alltid att finnas i lager om man vill byta uppgradera någon brytare/uttag.

Själv tycker jag eljo och elkos standardgrejor har ett väldigt starkt hyreslägenhetsintryck.

Vi valde att sätta Jung-brytare och dito eluttag. Rostfritt (Edelstahl) i köket och vita LS990 i resten av huset. De har en mycket stramare design än eljos och elkos.

I Sverige kan man inte köpa dessa utan att ha först rånat en bank. I tyskland kan man köpa dem till habila priser. Senast handlade vi från www.elektroland24.de

:) Bra att Ni skriver.. Nu har jag lite mer koll. Fortsätt gärna!

Eljo trend, hmm det är ju den som fanns i hallen i vår lägenhet. Jättetråkig utseende, men det som störde mig mest var att det fanns 2 olika brytare i samma hall, dels den snygga runda 60-tal och så den här eljo. Jag bytte med ett annat rum så det rund på båda i hallen.

Jag vill hålla stilen till då lägenheten byggdes så jag försöker inreda och planera efter det, återställa etc.

Nu är det bara att försöka hitta dessa kromade luckhandtag med genomskinlig plastplatta någonstans som är billigare än hos Lundell&Zetterberg.

::) Håller med, lite tråkiga känns även "trend".
Det har funnits med sådana i trä i bobedre.. Letar förtvivlat efter dem. www.bobedre.dk

Jag har valt kontakter i samma färger som rummen. Ek i köket, metallgrå i badrum osv. Stilfullt när nödvändigheterna smälter in i designen.

Vad smidigt att slippa leta själv, här dyker alla möjliga förslag upp!
:D Tack Immobil, de i trä var riktigt fula.. :-X ;)
Den i rostfritt ok. Funderar på Olas förslag om billig IHC.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.