Byggahus.se
T
Hej,

Jag har en utebelysning från Jula (art no. 009370) som jag precis monterat och som beter sig underligt. Tanken är att PIR-sensorn ska styra en motor som vinklar lampan mot rörelse, men det enda som händer när jag slår till strömmen är att motorn styr lampan mot ett ytterlägen och fortsätter arbeta utan att stanna eller vilja röra sig åt det andra ytterläget. Lampan är tänd men inget går att styra med strömbrytaren (av/på rörelsesensor, av/på dagsljus). Julas kundtjänst har ingen idé om vad det kan bero på. Jag får såklart reklamera lampan men hade gärna velat lösa det själv. Till saken hör att jag har två enheter och har provat båda två men båda beter sig likadant, vilket gör att det känns som jag har monterat fel snarare än att det skulle vara fel på lampan. Jag har provat att vända på fas och nolla men det är så kreativ som jag vågar vara. Bifogar bilder från manualen. Om någon har en idé vore jag tacksam.
 
  • Elkopplingsschema, terminaler markerade N, L, jord, färgkoder för kablar: brun, grön/gul, blå/svart.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
T
Svarar på mitt eget inlägg ifall någon stöter på samma problem. Denna produkt är ersatt av artikel 019924, och av den manualen framgår det att produkten vid uppstart ska göra ett självtest genom att rotera. Min lampa tog i väggen bakom och kunde därför inte köra klart testrundan. Jag satte en distans mot väggen och nu är problemet löst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.