Ingen fara, är småbarnsförälder.. Stökighet är min vardag :sweat:

Av bilderna så får jag ju erkänna att det ser ut som om det redan är avväxlat! Vågar dock inte svära på det..

J Jarlsgård skrev:
Ingen fara, är småbarnsförälder.. Stökighet är min vardag :sweat:

Av bilderna så får jag ju erkänna att det ser ut som om det redan är avväxlat! Vågar dock inte svära på det..
Är avväxlat detsamma som att "stolparna" mellan fönstren inte är bärande? Jag förstår att du inte kan garntera något. Fick nys om att ett granne ska vara duktig på sådant här. Ska höra med honom också

G Gorson skrev:
Är avväxlat detsamma som att "stolparna" mellan fönstren inte är bärande? Jag förstår att du inte kan garntera något. Fick nys om att ett granne ska vara duktig på sådant här. Ska höra med honom också
Ja precis.

Avväxlat innebär till exempel att man lagt in en balk mellan 2 stolpar som tar upp lasterna från ovanliggande konstruktion.

Så avväxlat i ditt fall hade då inneburit att man lagt in en balk mellan stolparna/reglarna på var sida av fönstret som sedan tar upp lasterna från takstolarna som är ovanför fönstret

Fick tag på en konstruktör som rekommenderats här på forumet. Han kommer att besöka mig i nästa vecka och ge offert/förslag på vad jag behöver göra. Återkommer med information

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
G Gorson skrev:
Fick tag på en konstruktör som rekommenderats här på forumet. Han kommer att besöka mig i nästa vecka och ge offert/förslag på vad jag behöver göra. Återkommer med information
Hur gick det för dig? Hur gjorde ni?

Jag försökte få till ett möte med en konstruktör för att få till en riktig ritning med bärande delar etc, vilket jag gick bet på. Ingen som hade tid med mitt jobb, skulle säga att största utmaningen med att göra renoveringar är att hitta hantverkare som har tid att förbarma sig över ens önskemål :-(
Så det hela slutade med att vi gav upp och fokuserade på den inbyggda altanen som började läcka som ett såll efter en hagelstorm.
Så jag har tyvärr inga slutsattser för detta projekt ännu.

• Gilla
PålB
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.