5 503 läst ·
20 svar
6k läst
20 svar
Största möjliga öppning vik/skjutpartier
Är avväxlat detsamma som att "stolparna" mellan fönstren inte är bärande? Jag förstår att du inte kan garntera något. Fick nys om att ett granne ska vara duktig på sådant här. Ska höra med honom ocksåJ Jarlsgård skrev:
Ja precis.G Gorson skrev:
Avväxlat innebär till exempel att man lagt in en balk mellan 2 stolpar som tar upp lasterna från ovanliggande konstruktion.
Så avväxlat i ditt fall hade då inneburit att man lagt in en balk mellan stolparna/reglarna på var sida av fönstret som sedan tar upp lasterna från takstolarna som är ovanför fönstret
Jag försökte få till ett möte med en konstruktör för att få till en riktig ritning med bärande delar etc, vilket jag gick bet på. Ingen som hade tid med mitt jobb, skulle säga att största utmaningen med att göra renoveringar är att hitta hantverkare som har tid att förbarma sig över ens önskemål
Så det hela slutade med att vi gav upp och fokuserade på den inbyggda altanen som började läcka som ett såll efter en hagelstorm.
Så jag har tyvärr inga slutsattser för detta projekt ännu.
Så det hela slutade med att vi gav upp och fokuserade på den inbyggda altanen som började läcka som ett såll efter en hagelstorm.
Så jag har tyvärr inga slutsattser för detta projekt ännu.
Klicka här för att svara