Vad jag har förstått så skall det fungera att lägga in 20x20 cm klinkers utan att det ställer till några problem med fallet. Är det någon som vet om det skulle kunna tänkas fungera med 15x30 cm också?

Undrar även om någon vet hur det förhåller sig med golvbrunn från Unidrain- har hört både att de är godkända/inte godkända. Någon som vet?

hej
jag har lagt unidrain i min nya badrum det blev jätte snygg, jag har lagt 60'60 cm klinker

Jag har också satt in unidrain brunnar och jag la 30x30 plattor, funkar kanon.
Enligt vad jag förstått är de godkända nu, däremot är det inte alla tätskikt som är godkända att använda för att klara anslutningen/övergången vid brunnarna.

Tack för svar! Är det någon som vet vilka tätskikt som är godkända att använda om man väljer Unidrain? Jag skulle även vilja veta vilket mått man som störst kan ha på klinkers om man väljer en "vanlig" golvbrunn?

T
Misse skrev:
Tack för svar! Är det någon som vet vilka tätskikt som är godkända att använda om man väljer Unidrain? Jag skulle även vilja veta vilket mått man som störst kan ha på klinkers om man väljer en "vanlig" golvbrunn?
Alfix är det enda tätskikt som är godkänt om det inte har blivit några förändringar senaste månaderna.

20'20 cm plattor är max storlek om du ska ha vanlig brunn. Man kan ha större men då får plattorna kuvertskäras, inte så snyggt enligt vissa.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.