Jag ska placera en handdukstork ovanför toaletten. Ska snart börja med väggarna till badrummet och behöver veta var jag ska dra ut elen. Jag måste alltså välja modell ganska omgående.
Hur stor ska en handdukstork vara som sitter ovanför toaletten.
Centrum toaletten är 37-39 cm från vägg åt ena hållet och åt andra hållet är det 37-39 cm till ” duschvägg” (draperi) takhöjden är ungefär 235 cm.
En normal toalettstol typ ifö sign är 35 cm bred. Köper jag en jag en 50 eller 60 handdukstork hamnar den 14 alt 9 cm från väggen. Båda breddmåtten 50/60 känns lämpliga. Men höjden?
Ni som har en handdukstork ovanför måtten får mer än gärna ta en bild och skriva måtten.
Tusen tack på förhand.
Centrum toaletten är 37-39 cm från vägg åt ena hållet och åt andra hållet är det 37-39 cm till ” duschvägg” (draperi) takhöjden är ungefär 235 cm.
En normal toalettstol typ ifö sign är 35 cm bred. Köper jag en jag en 50 eller 60 handdukstork hamnar den 14 alt 9 cm från väggen. Båda breddmåtten 50/60 känns lämpliga. Men höjden?
Ni som har en handdukstork ovanför måtten får mer än gärna ta en bild och skriva måtten.
Tusen tack på förhand.
Jag tänkte vända på frågan.D Derbyboy skrev:Jag ska placera en handdukstork ovanför toaletten. Ska snart börja med väggarna till badrummet och behöver veta var jag ska dra ut elen. Jag måste alltså välja modell ganska omgående.
Tusen tack på förhand.
Hur stora handdukar behöver du på tork "samtidigt"?
Ska du verkligen ha handdukstorken bakom toaletten? Det blir ju lätt väldigt smutsigt där eftersom det är svårt att komma åt och därför städas sällan/slarvigt. Handdukarna och annat du har på tork kommer säkerligen ramla ner förr eller senare, och då vill man gärna att de inte landar på det dammigaste stället.
Jag har en sån här bakom/ovanför toaletten:
https://www.vvsobygg.se/7323100012890.html
Dvs. 690x500 mm. Tycker den är "rätt" storlek för den tillgängliga väggytan, men det går ju i princip bara att hänga handdukar på de två översta nivåerna.
https://www.vvsobygg.se/7323100012890.html
Dvs. 690x500 mm. Tycker den är "rätt" storlek för den tillgängliga väggytan, men det går ju i princip bara att hänga handdukar på de två översta nivåerna.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Ska du ha en s.k ribbstolsmodell över toalettstolen så hade jag satt den så pass högt så de som nyttjar den kan nå till översta ribban utan problem för då kan man torka flest handdukar på den.
2m från golvet borde inte vara några problem så en modell som är typ 600x900mm skulle nog vara vettig.
Har du inte någon plats över där du kan sätta "pinnar" typ Bow, Line eller Mark från INR ???
https://www.inr.se/sortiment/handdukstorkar/
Bow gillar jag skarpt...
2m från golvet borde inte vara några problem så en modell som är typ 600x900mm skulle nog vara vettig.
Har du inte någon plats över där du kan sätta "pinnar" typ Bow, Line eller Mark från INR ???
https://www.inr.se/sortiment/handdukstorkar/
Bow gillar jag skarpt...
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Ja den är snygg och effektiv samt lite nice att den går och kombinera i vitt, krom och svart lite hur man vill vilket jag gillar.D Derbyboy skrev:
Jag hade valt en 60 kommod istället och fått plats med t.ex två Bow mellan dusch och kommod.
Krom/svart satte jag i dotterns lgh i fjor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Krom/vit satte jag på senaste projektet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg