Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Borde räcka att det är fall på några grader.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Absolut om det är vad du vill. Det är ju bara vatten
Enklast är papper och penna, behöver inte rita så noga utan räcker med "raka sträck" och sedan notera kanalstorlek/luftflöde/hastighet intill linjen.J jacha skrev:
Vissa aggregat stoppar fläktarna om det blir larm.J jacha skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Man kan använda samma batteri, bara att koppla vattnet så det kan skifta mellan värme och kyla
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Jaha, ja då kanske det är lika bra med en för varje funktion. Fast du behöver nog aldrig värma tilluften om du redan har värme i rummen
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Det beror ju såklart på hur mycket tryckfall det blir över batteriet men om FTX inte går på max så bör det vara lugnt.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Jag har bara ett batteri till mitt FTX, min värmepump har samma utgång till kyla och värme så sitter det något don som ska rikta flödet, upptäckte att den kör kyla ner i plattan nu
känns lite felkopplat..
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Nä, hade jag byggt det själv hade det inte sett ut sådär, rent idiotisk design. Snacka om att rörfolk krånglar till det i onödan.
Det hade funkat också
Det hade funkat också
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det är väl lite off från trådens ämne, men jag är nyfiken!Johannes Carlsson skrev:
Du har ju byggt ett hus med rätt låg nivå på inköpt el, passivhus eller vad ni kallar det.
Och vi borr visst i samma landskap, och borde ha jämförbara klimatförhållanden.
Hur ser det ut nu? Har ni fått en årskonsumtion av el som du vågar visa så vi kan jämföra?