Hej!

Sitter och planerar badrumsrenovering och har lite funderingar. Badrummet är idag 7m2 och har badkar/dusch kombinerat. När vi renoverar vill jag gärna ha separat dusch och tänkte använda mig av en gammal gaderob som ligger vägg i vägg med badrummet. Tanken var att ta upp ett hål inifrån badrummet och sedan sätta igen dörrhålet som idag vätter ut mot hallen. På så sätt får man ju en typ av duschkabin utan att sno utrymme från badrummet. Men jag mätte det idag och det är bara 110X100. Räcker det som duschutrymme ??? Ställde mig där inne och tyckte att det var rätt ok med plats, men vad säger ni? Finns det några oskrivna regler ang storlek på duschutrymme?

Gutte skrev:
Men jag mätte det idag och det är bara 110X100.
Det låter väl som en helt OK mått för en dusch, kika på duschåterfösäljarnas hemsidor och broschyrer så ser du att du kommer att få en riktigt rymlig dusch ;D

//Christina.

Låter ok att duscha i, vi har mindre idag på vår lilla toalett :)

normalmått på enm dusch är ju 90x90, så varför inte ?

Lyllos dig!! Själv håller jag på att "bli med dusch" 83X110cm med SNEDTAK !! 40graders lutning i taket....tur man inte är lång! ;D :D

Det är stenväggar i hela utrymmet idag, så den enda gipsen blir vid den gamla dörren som ska sättas igen. Kanske till och med blir glasbetong där istället för reglad vägg. Utrymmet krymper alltså inget.

Tack för svaren!

Vi har 80x90 funkar mkt bra

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.