2 198 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Störande småfågelsång :-(
Jag har tyvärr det stora nöjet att varje morgon runt 4-tiden bli väckt av ett gäng småfåglar som kvittrar glatt.
Tyvärr så uppskattar jag inte detta lika mycket.
Dom har dels okuperat sig under takpannorna på bägge sidorna av huset (det är ett två vån, 2 fam hus), och även grannen har denna lilla den desto fler mobila väckaklockor hos sig.
Nu undrar jag hur blir jag av med dessa???
Till katter, sork och hund kan man använda någon hög ljudton som gör att djuren undviker stället, ingen kommer till skada, BRA!!!
Finns något liknande mot fåglar?? Skulle bara vilja att dom kankse kvittrar hos någon annan, typ en morgonpigg pensionär som uppskattar detta och inte en morgontrött och grinig person som mig...
Tyvärr så uppskattar jag inte detta lika mycket.
Dom har dels okuperat sig under takpannorna på bägge sidorna av huset (det är ett två vån, 2 fam hus), och även grannen har denna lilla den desto fler mobila väckaklockor hos sig.
Nu undrar jag hur blir jag av med dessa???
Till katter, sork och hund kan man använda någon hög ljudton som gör att djuren undviker stället, ingen kommer till skada, BRA!!!
Finns något liknande mot fåglar?? Skulle bara vilja att dom kankse kvittrar hos någon annan, typ en morgonpigg pensionär som uppskattar detta och inte en morgontrött och grinig person som mig...
Du kan ta bort boet, helst innan äggen kläckts, så kommer de inte sitta där i alla fall. Har det byggt bo och lagt ägg kommer det boet försvaras in i det längsta, ingenting kan skrämma bort dem förrän boet är förlorat.
Jag har även sett att det finns profiler av rovfåglar man kan sätta på fönstren, så är det tänkt att hålla småfåglarna borta.
Jag har även sett att det finns profiler av rovfåglar man kan sätta på fönstren, så är det tänkt att hålla småfåglarna borta.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
jag har ett liknande problem, men här är det så att jag har ett glasfiberarmerat plasttak, och det 'fäller' kanska mycket glasull, och det är tydligen attraktivt för vissa fågelarter, att ha till sina bon, och de gillar som mest att bygga dessa väldigt tidigt på morgonen, men som tur är bygger de ju inte bon hela sommaren, det dunkar på ganska bra när de hackar med sina näbbar
I början hade jag svårt att avgöra om det var en fågel som flugit in i det åt en sida öppna inglasade altanen eller om de hackade på taket...
I början hade jag svårt att avgöra om det var en fågel som flugit in i det åt en sida öppna inglasade altanen eller om de hackade på taket...
Klicka här för att svara