Stora tråden om TV4 Fuskbyggarna 2017

910 läst  11 svar

1. ricebridge
    Husägare Nivå 8
    Här diskuterar vi allt som kommer upp i serien!
    Dessutom kan vi samla namnen på fuskarna här, för framtida referens.
    @krilleman_215 tackar vi för uppslaget.

2. ricebridge
    Husägare Nivå 8
    Jag börjar! Jag tycker att fuskarna kommer undan alldeles för lätt. Vid konfrontationen borde man vara mycket mer konkret och visa upp dokumentation på felen. Pressa dem hårdare att förklara felen.

3. Anna_H
    Husägare · Nivå 14
  4. D
    Medlem Nivå 5
    Heter det inte "Fuskbyggarna"?

ricebridge och Immobil gillar
  5. ricebridge
    Husägare Nivå 8
    Meh. Hur ändrar man?
    @Marlen Eskilsson hjälp

6. mattiasp
    Moderator Nivå 15
    Ändrat rubrik/Mod.

ricebridge gillar
  7. ricebridge
    Husägare Nivå 8
    En hemsk misstanke slår mig. Är vi bara lika glada över att strunta i regler och laglighet och arbetsförhållanden, så länge utföraren gör ett jobb som vi kan vara nöjda med? Med andra ord - de som anlitat billiga hantverkare och sen hamnat i Fuskbyggarna med fallfärdiga hus... borde de egentligen skylla sig själva?

8. ricebridge
    Husägare Nivå 8
  9. krilleman_215
    Allvetare · Nivå 22
    Dom flesta i detta program har ju trots allt betalat i förskott! :confused:

Roligast hittils är ju trots allt luftvärmepumpen som blåser möglig luft från krypgrunden!

Vad kan vi mer väntas få höra?! :rofl:

Anna_H gillar
  10. krilleman_215
    Allvetare · Nivå 22
    Program nr 5, "Svenska Takgruppen"

Riktig skojare ja absolut.

Men jag saknar fortfarande mer tid där dom visar rivning/felaktigheter/återställning. Med tydliga visningar av vad som var fel och hur man bygger rätt! :thumbdown:

Nu är ju 95% av programmet hetsen över att jaga företaget i fråga. Dom andra 5% av tiden fick vi se en herre med spikpistol som sköt fast en vindskiva, ett fågelband, lite visning av felaktigt lagd papp samt en plåt. Det finns så mycket mer informativt på ett tak-jobb att visa.

Mer korrekt tycker jag vore ca hälften på fuskbyggaren och den andra halvan på själva rivning/byggandet.

50/50 upplägget tycker jag ger ett mer ärligt program!

shomakie och Kent85 gillar
  11. ricebridge
    Husägare Nivå 8
    Mjaäeh, det är väl inte programidén direkt, att visa hur man ska göra. Snarare handlar det väl om att rensa bort några skummisar, och sen påminna om att man bör kolla upp företag innan man anlitar dem.

Bara för att det är Martin Timell behöver det ju inte vara en steg-för-steg-instruktion ;)

12. krilleman_215
    Allvetare · Nivå 22
    Ja du kanske har rätt.

Det är hantverkar-hjärnhalvan som tänker... (Alltså inte den logiska delen) :rofl:

Men jag håller nog fast att 95% fuskbyggare och 5% annat är lite tråkigt.

Hej där! Skaffa ett konto gratis så kan du också ställa frågor i forumet. :love: